سیستم هوش مصنوعی ارتش آمریكا برای مكالمه سرباز و ربات

به گزارش روش سئو ارتش آمریكا در حال توسعه یك رابط مكالمه ای است كه امكان گفت وگوی دو طرفه میان سرباز و سیستم خودكار رباتیك را فراهم می آورد.
به گزارش روش سئو به نقل از نیواطلس، محققان یک آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک سیستم تحت عنوان مخفف “JUDI” توسعه داده اند که برای کاهش هزینه های آموزش ربات ها و بهبود کار تیمی میان سربازان و ربات ها طراحی شده است.
هرچه که نقش ربات ها در ارتش پررنگ تر شود، مشکل کنترل آنها هم ضروری تر می شود.
تا همین اواخر دستگاه های ساده کنترلی مانند جوی استیک ها، کیبوردها و موس مناسب بودند ولی نسل بعدی ربات های ارتش با افزایش میزان خودکار بودن، هوشمندتر خواهند بود.
سیستم “JUDI” امکان برقراری مکالمات کلامی میان ربات ها و سربازان را فراهم می آورد تا وظایف را خودشان تکمیل کنند.
“متیو مارگ”(Matthew Marge) از محققان پروژه اظهار کرد، گفتگو یک قابلیت مهم برای سیستم های خودکار است که در چندین رده از عملیات های چند دامنه ای اجرا می شود.
بدین سان سربازان در زمین، هوا، دریا و فضاهای اطلاعاتی می توانند آگاهی های موقعیتی در میدان جنگ را حفظ کنند.
این فناوری یک سرباز را قادر می سازد در عملیات های فوری که دستورالعمل های گفتاری برای دستورات استفاده می شود، از راه گفتار و مکالمه دوطرفه، با سیستم های خودکار تعامل برقرار کند.
تکنولوژی جدید ارتش آمریکا به ربات این قابلیت را می دهد که درخواست بروزرسانی وضعیت را انجام دهد.
بدین سان به جای تکیه بر اطلاعات از پیش تعیین شده و احیانا منسوخ شده در مورد یک مأموریت، برقراری مکالمه این سیستم ها را قادر می سازد با ارتباط با سربازان، درک خود از جهان را تکمیل کنند.
” JUDI” در زمینه های مختلف برای اهداف مختلف عمل می کند.
یک سیستم نظامی نمی تواند به پایگاه های اطلاعاتی بزرگ و دوردست تکیه کند که خیلی ایمن نیستند و شاید در میدان نبرد در دسترس نباشند.
در عوض، “JUDI” برای تفسیر مقصود سرباز بر مبنای کلمات گفتاری، از پایگاه اطلاعاتی قراردادی استفاده می نماید.
پردازش گفتگو از یک روش طبقه بندی آماری استفاده می نماید که در مورد انتخاب کوچکی از گفت وگوی ربات-انسان آموزش دیده شده است.
هدف از این برنامه فعلی، ارزیابی استقامت “JUDI” با پلت فرم های رباتیک خودکار در هوش مصنوعی برای مانور و تحرک پروژه های تحقیقاتی ضروری در سپتامبر سالجاری است.
“متیو مارگ” افزود، هدف نهایی ما این است که سربازان بتوانند با سیستم های خودکار راحتتر همکاری کنند تا بتوانند مأموریت های خویش را به صورت موثرتر و کامل تری انجام دهند.

منبع: