اطلاع از چاله های خیابان با سیستم اخطار تایر

به گزارش روش سئو شركت مایكروسافت با همكاری شركت تایرسازی بریجستون مبادرت به ساخت یك سیستم نطارت بر وضعیت تایرهای خودرو می كند تا میزان صدمه به تایرها و زمان و مكان وقوع آنرا به صورت زنده به راننده اخطار دهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، از آنجا که سیستم های نظارت بر وضعیت و تشخیص ایرادات خودرو و هشدارهای ایمنی در زمان واقعی(زنده) هوشمندتر می شوند، حدودا چیزی نیست که خودرو های جدید نتوانند در حین کار به راننده از مشکلات و ایرادات احتمالی و آنچه در زیر کاپوت اتفاق می افتد، بگویند.
با این حال تابحال یک چیز که احتیاج به مراقبت، نگهداری و تعمیر دارد، از زیر رادار نظارت دیجیتالی خودرو ها جا مانده و آن، تایرها است. در حالیکه هم اکنون سیستم هایی برای نظارت بر فشار باد تایرها و یادآوری سرویس منظم آنها وجود دارد، صدمه دیدن تایرها توسط این سیستم ها قابل تشخیص و بررسی دقیق نیست. حالا مایکروسافت و یکی از بزرگترین شرکت های سازنده تایر بنام به “بریجستون”(Bridgestone) چاره ای را برای مبحث عرضه کرده اند.
سیستم نظارت بر صدمه دیدگی تایرها معروف به “TDMS” به سیستم عامل متصل وسایل نقلیه مایکروسافت به نام “MCVP” متصل می شود تا صدمه وارد شده به تایرها را در لحظه شناسایی کند و از الگوریتم هایی برای شناسایی رویدادهایی که روی سطح تایر تاثیر می گذارند، استفاده می نماید.
این سیستم از چهارچوب ابری و داده های سنسور سیستم “MCVP” حاصل از سخت افزارهای موجود که از پیش نصب شده اند، استفاده می نماید. ازاین رو بدون احتیاج به افزودن هیچ کیت اضافی کار خواهد نمود.
این سیستم همینطور با شناسایی میزان صدمه وارده، محل وقوع صدمه در راه را هم شناسایی می کند که چاله ها، موانع و سایر خطرات را به مسؤلان راهداری و شهرداری اطلاع می دهد.
در آینده هم این سیستم می تواند علاوه بر کمک به فناوری خودران خودرو ها، به آنها اجازه دهد اطلاعات مربوط به خطرات مسیرهای اطراف را بین یکدیگر به اشتراک گذارند.
این نوع از سیستم اخطار دهنده پیش از این هم توسط شرکت های خودروسازی “جگوار لندروور” مطرح شده بود، اما این تلاش بریجستون و مایکروسافت نخستین نمونه از تحقق آن است.
طبق گفته شرکت “بریجستون”، وارد شدن صدمه به تایرها عامل ۳۰ درصد از کل تصادفات ناشی از نقص فنی خودرو است، ازاین رو سیستم “TDMS” می تواند تاثیر قابل توجهی در ایمنی جاده ها داشته باشد. در واقع، یک مطالعه جدید تأیید می کند که اگر فناوری های ایمنی بیشتری به صورت استاندارد ساخته شود، مرگ و میر در جاده ها به نصف کاسته می شود.

منبع: