پژوهشگران دانشگاه سایمون فریزر دریافتند ارتباط افسردگی با افزایش ریسك مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی

به گزارش روش سئو پژوهشگران ˮدانشگاه سایمون فریزرˮ (SFU) كانادا در مطالعه اخیرشان ارتباط میان افسردگی و افزایش ریسك مبتلا شدن به بیماری قلبی عروقی را دریافتند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا وبه نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه جدید که توسط پروفسور علوم بهداشت “اسکات لر” (Scott Lear) دانشگاه سایمون فریزر انجام شده نشان داده شواهد زیادی میان ارتباط بین علایم افسردگی و افزایش ریسک بیماری قلبی و مرگ زودرس وجود دارد.
طی این مطالعه محققان با بررسی ۱۴۵ هزار و ۸۶۲ فرد میانسال ۲۱ کشور، دریافته اند خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی و مرگ زودرس در افرادی که چهار یا بیشتر از چهار علامت افسردگی را دارند ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد است. خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و مرگ زودرس در مناطق شهری دو برابر بیشتر است.
پروفسور لر اظهار داشت: نتایج نشان داده است با وجود همه گیری بیماری کووید-۱۹ در جهان امکان دارد افراد بیشتری گرفتار مشکلاتی همانند افسردگی شوند و پیشبینی می شود تعداد این افراد افزایش هم بیابد.
نتایج از آن حکایت می کند که علایم افسردگی هم باید همانند شاخص های خطرناک دیگر مانند استعمال سیگار، فشار خون بالا و کلسترول بالا در افزایش ریسک مبتلا شدن به بیماری قلبی و مرگ زودرس مورد توجه قرار گیرند.
نتایج این مطالعه که در مجله” JAMA Psychiatry “منتشر شده، نشان داده است افراد باید آگاهی بیشتری از خطراتی که افسردگی می تواند به جسم آنها وارد کند داشته باشند. محققان اعلام کردند یک رویکرد جامع برای مقابله با بیماری های غیر واگیر و اختلالات روانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایا سازمان ملل لازم است و این امر باید به یک اولویت جهانی تبدیل گردد.
بیماری های غیر واگیر بگونه ای از بیماری ها گفته می شود که به صورت مستقیم از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال نیست.
بعضی از بیماری های غیر واگیر شامل پارکینسون، بیماری های خودایمنی، سکته، اغلب بیماری های قلبی، اغلب سرطان ها، دیابت، بیماری های مزمن کلیوی، آب مروارید و پوکی استخوان است.
این بیماری های غیرواگیر که اکثراً غیر عفونی هستند، عامل اصلی مرگ و میر در سرتاسر جهان به شمار می روند.

منبع: