ماموریت سرنشین دار اسپیس ایكس بامداد پنجشنبه انجام می شود شمارش معكوس برای اختتام اجاره نشینی ناسا در روسیه

به گزارش روش سئو پروژه مهم ˮناساˮ و ˮاسپیس ایكسˮ برای پرتاب دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی مقرر است ساعت ۱: ۰۳ بامداد(پنجشنبه) صورت گیرد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، ناسا و “اسپیس ایکس”(SpaceX) در حال آماده سازی مراحل پرتاب کپسول فضایی “دراگون”(Dragon) هستند و اعلام نموده اند که آماده سازی نهایی برای پرواز را پشت سر گذاشته اند؛ در نتیجه همه چیز برای آغاز پرتاب آماده است.
دراگون طی این ماموریت، با موشک “فالکون۹”(Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس از “مرکز فضایی کندی”(KSC) ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب می شود تا “باب بهنکن”(Bob Behnken) و “داگلاس هارلی”(Douglas Hurley)، دو فضانورد ناسا را با خود به “ایستگاه فضایی بین المللی”(ISS) ببرد.
این ماموریت در صورت موفقیت، اولین پرواز فضایی سرنشین دار شرکت اسپیس ایکس و اولین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا بعد از ماموریت “شاتل فضایی”(Space Shuttle) است و موجب استقلال سازمان فضایی آمریکا از روسیه برای انجام پرتاب های فضایی سرنشین دار خواهد شد. ناسا تابحال برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی از کپسول فضایی سایوز استفاده می کرد.
“کیتی لودرز” (Kathy Leuders)، مدیر این ماموریت در یک کنفرانس خبری اعلام نمود که همه آزمایش ها تابحال خوب پیش رفته اند.
در حال حاضر تنها مانع بزرگ برای ناسا و اسپیس ایکس، شرایط آب و هوایی است که برای چنین پرتابی، حدود ۴۰ درصد مطلوب به نظر می آید. این پرتاب، برای ساعت ۱: ۰۳ بامدادان به وقت تهران (۴: ۳۳ PM EDT) روز ۲۷ مه برنامه ریزی شده است.
ناسا و اسپیس ایکس، توجه زیادی را به آب و هوای کنونی و روز پرتاب معطوف خواهند داشت برای اینکه این ماموریت باتوجه به همراه داشتن فضانوردان واقعی، از حساسیت بالایی برخوردارست.

منبع: