با تلاش پژوهشگران استرالیایی ارائه می شود بررسی تكامل كروناویروس با تحلیل كدهای ژنتیكی

به گزارش روش سئو پژوهشگران استرالیایی، متد جدیدی را عرضه كرده اند كه با تحلیل كدهای ژنتیكی، به درك تكامل كروناویروس كمك می نماید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نیودیلی، پژوهشگران “سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود” (CSIRO) استرالیا، از متد جدیدی برای تحلیل كدهای ژنتیكی كروناویروس رونمایی كرده اند.
یافته های این بررسی، به پژوهشگران كمك خواهند كرد تا نحوه تكامل كروناویروس را بهتر درك كنند و به شناسایی ویروس های جدید بپردازند. تحلیل داده های جهانی در مورد این ویروس جدید و پیچیده می تواند به درك بهتر و سریع تر آن كمك نماید.
پژوهشگران در این پروژه، پلت فرم جدیدی را ابداع نموده اند كه با الگوریتم های بیوانفورماتیك پشتیبانی می شود. این الگوریتم ها معمولا برای تحلیل ژنوم انسان مورد استفاده قرار می گیرند تا تفاوت های میان هزاران توالی ژنتیكی كروناویروس را نشان دهند.
دكتر “لری مارشال” (Larry Marshall)، از متخصصان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود اظهار داشت: آگاهی از این كدهای ژنتیكی، موضوعی بسیار حیاتی می باشد. هر چه اطلاعات ما در مورد این ویروس بیشتر باشند، بهتر می توانیم برای مقابله با آن آماده شویم. این تحلیل بسیار پیچیده از توالی ژنوم كروناویروس كمك می نماید تا رشته ویروس هایی كه برای آزمایش واكسن های جدید مناسب هستند، شناسایی نماییم.
دكتر “دنیس بائر” (Denis Bauer)، سرپرست این گروه پژوهشی اظهار داشت: با تكامل كروناویروس، اهمیت رونوشت های آن هم افزایش می یابد چونكه این رونوشت ها، دستورالعمل هایی را درباره رفتار ویروس و نوع بیماری ناشی از آن در بر دارند.
وی ادامه داد: ارزیابی فاصله تكاملی میان داده ها و نشان دادن آنها، به پژوهشگران كمك خواهد نمود تا رشته های متفاوتی از ویروس را پیدا كنند و به اطلاعاتی مانند منشا و نحوه تكامل آن هم دست یابند.
پروفسور “اس. اس. واسان” (S.S. Vasan)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ۱۸۱ توالی ژنوم كروناویروس، در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند تا امكان درك تأثیر نحوه تغییر ویروس بر رفتار و نتایج آن فراهم گردد. ما هم اكنون انتظار نداریم كه این روش، ابداع و تكامل واكسن های كووید- ۱۹ و همینطور تشخیص و درمان آنرا تحت تأثیر قرار دهد اما می دانیم كه این روش می تواند اطلاعات مهمی را جهت بررسی پیشرفت پژوهش های پیش بالینی و بالینی در اختیار ما قرار دهد.
برای این كه از عهده انجام دادن این كار برآییم، از جامعه بین المللی پژوهش درخواست می نماییم تا علاوه بر جزئیات مربوط به شدت و نتایج مبتلا شدن به كروناویروس، داده های مربوط به توالی ژنتیكی آنرا با ما در بین بگذارند.
بائر افزود: مزیت پلت فرم بررسی داده ها این است كه نحوه تكامل جهش های ژنتیكی كروناویروس، تغییر و سازگاری آن با محیط زیست را نشان داده است. هر چه اطلاعات ما در مورد این تفاوت های ژنتیكی و تأثیر آنها در پیشرفت بیماری بیشتر باشد، بهتر می توانیم به تشخیص و درمان بیماری بپردازیم و با آن مقابله نماییم.