هوش مصنوعی ان ویدیا در خدمت نبرد با كرونا

به گزارش روش سئو شركت ان ویدیا می خواهد از ابزار هوش مصنوعی خود در نبرد با ویروس كرونا بهره بگیرد. این ابزار برای تسریع در تحقیق و پژوهش در این حوزه به كار گرفته می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، ان ویدیا كه یكی از بزرگترین سازندگان پردازنده های گرافیكی در جهان است، برای نبرد با كرونا به كنسرسیوم پردازش باكیفیت بالا پیوسته و اعلام نموده قابلیت ها و امكانات خود در حوزه سخت افزاری و هوش مصنوعی را در اختیار محققانی قرار می دهد كه تلاش می كنند برای نابودی ویروس كرونا واكسن تولید كنند.
این شركت ۳۰ ابررایانه خویش را در اختیار پژوهشگران گذاشته كه مجموع توان محاسباتی آنها به ۴۰۰ پتافلاپ در ثانیه می رسد. این ابررایانه ها مجهز به ابزار متنوع هوش مصنوعی بوده و می توانند میلیون ها محاسبه را طی مدت كوتاهی انجام دهند.
پیش از این قرار بود از این ابررایانه ها برای كمك به ناسا به منظور اعزام فضانورد به كره ماه استفاده گردد. اما با شیوع گسترده ویروس كرونا، ابررایانه های مذكور برای مدل سازی های پزشكی، كمك به تشخیص سریع این بیماری و ساخت واكسن مورد استفاده قرار می گیرند. تعداد كل پردازنده های گرافیكی موجود در این ابررایانه ها به ۲۷ هزار عدد می رسد.