جشن فارغ التحصیلی رباتیك در ژاپن به دنبال انتشار كرونا

به گزارش روش سئو دانش آموختگان دانشگاه در ژاپن به دنبال شیوع كووید-۱۹ و ضرورت رعایت فاصله گیری اجتماعی از راه ربات ها و به صورت آنلاین در جشن فارغ التحصیلی خود شركت می كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، دانشگاهی در ژاپن راهی برای برگزاری مراسم فارغ التحصیلی بدون زیر پا گذاشتن فاصله گذاری اجتماعی در بحبوحه شیوع كووید-۱۹ پیدا كرده است كه شامل ربات ها می شود.
دانشگاه “پیشرفت كسب و كار”(BBT) در ژاپن در تاریخ ۲۸ مارس یك مراسم فارغ التحصیلی را در یك هتل در توكیو برگزار كرد.
در حالیكه جهان برای پیشگیری از گسترش و شیوع بی رویه كروناویروس جدید، فاصله گذاری یا فاصله گیری اجتماعی را رعایت می كند، مراسمی مانند عروسی ها، جشن های تولد و الان مراسم فارغ التحصیلی كه احتیاج به جمع شدن افراد كنار هم دارند، با كمك فناوری به نحوی جدید برگزار می گردد.
بدین ترتیب دانش آموختگان این دانشگاه در ژاپن به جای حضور در مراسم فارغ التحصیلی خود، از راه دور و با كمك ربات های معروف به “Newme” در آن شركت كردند. در سر این ربات ها یك تبلت نصب شده بود و دانشجویان فارغ التحصیل به صورت تماس تصویری در مراسم حضور داشتند و رباتها مدرك فارغ التحصیلی را به نمایندگی از آنها پذیرفتند.
به این ربات ها لباس مخصوص جشن فارغ التحصیلی پوشانده شده بود.
سایر فارغ التحصیلان شركت كننده در این مراسم هم از راه برنامه Zoom به آن پیوستند و نظرات و احساسات خویش را در لحظه ابراز كردند.
می توان اظهار داشت كه فناوری تبدیل به پلی برای اتصال زندگی عادی قبل از شیوع كروناویروس و زندگی جدید در قرنطینه شده كه حالا خیلی از مردم جهان با آن روبرو هستند.