پژوهشگران چینی: گربه ها كرونا را به یكدیگر انتقال می دهند

به گزارش روش سئو پژوهشگران ˮموسسه تحقیقاتی هاربین وترنریˮ(Harbin Veterinary Research Institute) چین در مطالعه اخیرشان اظهار كرده اند گربه ها می تواند بیماری ˮكووید-۱۹ ˮ را به یكدیگر انتقال دهند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، حدود دو ماه است كه افراد زیادی در جهان به كروناویروس كه حالا بیماری “كووید-۱۹” (COVID-۱۹) نام گرفته، مبتلا شده اند و تابحال این ویروس جان هزاران نفر را در سرتاسر جهان گرفته است. شیوع این بیماری در شهر ووهان چین بوده است. حال پژوهشگران چینی اظهار كرده اند گربه ها هم می توانند به این بیماری مبتلا شوند و آنرا به دیگر گربه ها هم منتقل كنند.
یافته های اخیر دانشمندان چینی نشان داده است گربه هایی كه به بیماری كووید-۱۹ مبتلا می شوند می توانند این بیماری را به دیگر گربه ها هم انتقال دهند. به قول پژوهشگران گربه ها می توانند این بیماری را از راه قطرات تنفسی به گربه های دیگر منتقل كنند. با این وجود احتمال ابتلای سگ ها، مرغ ها، خوك ها و اردك ها به این بیماری بسیار پایین است.
این مطالعه بعد از انتشار خبری در خصوص آلوده شدن گربه خانگی یك فرد در بلژیك به بیماری كووید-۱۹ انجام شد. حدود یك هفته بعد از آنكه علائم بیماری مذكور در صاحب گربه نمایان شد، گربه هم گرفتار مشكلات تنفسی، اسهال و استفراغ شد و در آزمایشاتی كه محققان “دانشگاه لیژ” بلژیك بر روی آن گربه انجام دادند دریافتند كه این حیوان به ویروس كرونا آلوده شده است.
طی این مطالعه پژوهشگران چینی با آزمایش بر روی چند گربه مبتلا به این بیماری این مورد را كشف كردند اما تابحال شواهدی در دسترس نیست كه اثبات كند گربه ها هم می توانند این بیماری را به انسان انتقال دهند.
پروفسور “اریك فیور”(Eric Fèvre) اظهار داشت: افراد می بایست بعد از تماس با حیوانات خانگی خود اقدامات احتیاطی معمول از قبیل شستن دست ها را انجام دهند و اگر مبتلا به بیماری كووید-۱۹ هستند از تماس صمیمانه با حیوانات خانگی اجتناب كنند.