با تلاش پژوهشگران ژاپنی صورت می گیرد تصفیه كارآمد آب با جذب بیشتر فلزات سنگین

به گزارش روش سئو پژوهشگران ژاپنی برای تصفیه كارآمدتر آب، فرایند جدیدی ابداع نموده اند كه ظرفیت نانوكربن ها را در جذب فلزات سنگین بالا می برد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، دانشمندان “دانشگاه ناگویا” (Nagoya University) در ژاپن، فرآیندی برای ساخت ابداع نموده اند كه می تواند توانایی نانوكربن ها را در پاكسازی آب از فلزات سنگین بهبود ببخشد. شاید این تلاش ها بتواند به بهبود دسترسی به آب در سراسر جهان كمك نماید.
نانوكربن های گوناگونی هم اكنون برای تصفیه آب و فاضلاب مورد بررسی و استفاده قرار می گیرند كه می توانند گازها، تركیبات آلی و یون های فلزات سنگین را جذب كنند اما قدرت جذب، ضعیف است و باعث می شود كه كارآیی نانوكربن ها به صورت مطلوب صورت نگیرد.
دانشمندان برای بهبود جذب نانوكربن ها، مولكول هایی را به آنها اضافه می كنند كه می توانند پیوندهای شیمیایی قوی تری را با فلزات سنگین شكل دهند. دانشمندان تلاش كردند تا راهی پیدا كنند كه بتوانند همه سطوح در دسترس را برای جذب یون فلز به كار ببرند. این كار می تواند ظرفیت نانوكربن را برای جذب بیشتر یون های فلز افزایش دهد.
دانشمندان دانشگاه ناگویا در این پژوهش، متد جدیدی را ابداع كردند كه در مقایسه با روش های متداول می تواند یون های فلزات سنگین را به صورت كارآمدتری جذب نماید.
“ناگاهیرو سایتو” (Nagahiro Saito)، دانشمند علوم مواد دانشگاه ناگویا و سرپرست این پژوهش اظهار داشت: روش ما می تواند ظرفیت جذب نانوكربن ها را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. شاید این روش جدید بتواند به كاهش هزینه تصفیه آب كمك نماید و باعث شود كه مردم سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰، به آب شرب ایمن و سالم دست یابند.
این پژوهش، در مجله “ACS Applied Nano Materials” به چاپ رسید.