۶۰ ماهواره استارلینك امروز پرتاب می شود

روش سئو: شركت ˮاسپیس ایكسˮ می خواهد امروز ۶۰ ماهواره دیگر از سری ماهواره های ˮاستارلینكˮ را به فضا پرتاب كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، قرار است شركت خصوصی “اسپیس ایكس” امروز یكشنبه ۱۵ مارس، در ساعت ۱۶: ۵۲ به وقت تهران ( ۹: ۲۲ بامداد به وقت زمانی شرقی) ۶۰ ماهواره دیگر از سری ماهواره های اینترنتی “استارلینك”( Starlink) را به فضا پرتاب كند.
محل پرتاب “مركز فضایی كندی” ناسا در فلوریدا انتخاب شده و ماهواره ها سوار بر موشك “فالكون ۹”(Falcon ۹) به مدار زمین ارسال خواهند شد.
این ماموریت، ششمین پرتاب فضایی “اسپیس ایكس” امسال و همین طور ششمین سری از پرتاب ماهواره های استارلینك به فضا است.
با انجام موفقیت آمیز این ماموریت، موشك فالكون ۹، پنج مرتبه پرتاب شده و به زمین فرود خواهد آمد. موفقیتی كه دیگر موشك های فالكون به آن دست نیافته بودند.
ماهواره های “استارلینك” قسمتی از برنامه “اسپیس ایكس” برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست “ایلان ماسك” مدیرعامل این شركت از كمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یك پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینك را بعنوان یك سیستم پهنای باند ارزان قیمت كه می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
تابحال چهار موشك فالكون، چهار پرتاب موفقیت آمیز داشته اند ولی با انجام ماموریت امروز، این برای نخستین بار است كه بخش تقویت كننده موشك پنج بار پرتاب می شود.
البته از میان چهار موشك مذكور، دو موشك قادر به فعالیت مجدد نشده و از كار افتادند.
“ایلان ماسك” بنیانگذار شركت “اسپیس ایكس” می خواهد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد كند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. بگفته “اسپیس ایكس”، صورت فلكی متشكل از ماهواره های استارلینك می تواند در آینده بطور شایان توجهی رشد كند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.
گفتنی است، سازمان هواشناسی شرایط جوی برای پرتاب امروز را مساعد اعلام نموده است.

منبع: