شارژ سریع، باتری های خودروی الكتریكی را تخریب می كند

روش سئو: دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا، ریورساید (University of California، Riverside) اظهار كرده اند شارژ سریع می تواند باتری خودرو های الكتریكی را تخریب كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك اكسپلوریست، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
بدین سبب خیلی از شركت های خودروسازی در جهان عزم خودرا برای تولید انبوه خودرو های برقی جزم كرده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی كرده اند. افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، باعث شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
طبق مطالعه جدید پژوهشگران آمریكایی، روش شارژ سریع برای باتری های تجاری می تواند موجب ترك خوردگی، نشت و از بین رفتن ظرفیت ذخیره سازی آنها شود. برای حل این مسئله، دانشمندان، روش شارژ در دماهای پایین تر را عرضه كرده اند كه خطر كمتری دارد و لطمه كمتری به ظرفیت ذخیره سازی باتری میزند.
دانشمندان طی این مطالعه با استفاده از همان روش شارژ سریع صنعتی همانند شارژرهای سریع موجود در آزادراه ها، یك مجموعه باتری لیتیوم یونی Panasonic NCR ۱۸۶۵۰B را كه در اتومبیل های تسلا بود، شارژ كردند. آنها همین طور با استفاده از یك الگوریتم جدید شارژ سریع برمبنای مقاومت داخلی باتری، مجموعه ای را شارژ كردند كه با پیشرفت الكترون ها همخوانی دارد. انسداد داخلی باتری باتوجه به دما، حالت شارژ، سن باتری و سایر عوامل در نوسان است. آنها دریافتند شارژ سریع می تواند باتری های خودرو الكتریكی را تخریب كند و مقاومت داخلی بالا می تواند هنگام شارژ مشكلاتی ایجاد كند.
یافته های این مطالعه در مجله” Energy Storage “منتشر شد.

منبع: