آینه وسطی كه همزمان سه تصویر نشان داده است

روش سئو: شركت خودروسازی استون مارتین می خواهد از جدیدترین طراحی آینه وسط خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی كند كه می تواند همزمان سه تصویر را به راننده نشان دهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خودروسازان طی چند سال گذشته در حال ادغام و استفاده از دوربین ها در خودرو های خود هستند تا دید بیشتر و وسیعتری برای رانندگان فراهم نمایند و رانندگان از آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد، كاملا آگاه شوند.
بعنوان مثال شركت های نیسان و كادیلاك از سال ۲۰۱۵ آینه های وسط (كه به آینه های دید عقب هم شناخته می شوند) مجهز به دوربین را عرضه كرده اند. حالا استون مارتین فكر می كند هنوز جای كار روی این نوع آینه های جدید وجود دارد.
این خودروساز بریتانیایی می خواهد در نمایشگاه CES كه چند روز دیگر شروع می شود، یك آینه وسط تركیبی را رونمایی كند كه تصاویر سه دوربین را در خود جای داده است. این آینه با نام “FDM” یا ” Mirror Full Display ” با كمك شركت “جنتكس”(Gentex) كه تولید كننده قطعات خودرو مستقر در میشیگان است، توسعه یافته است.
این آینه می تواند سه تصویر مختلف ویدیویی را همزمان در خود داشته باشد و به راننده امكان می دهد همزمان پشت سر و نقاط كور اطراف خودرو را ببینید.
دو دوربین در آینه های بغل خودرو تعبیه شده اند و دوربینی كه نمای عقب را نمایش می دهد هم روی سقف نصب شده است.

اگر این آینه گرفتار نقص عملكرد شود یا راننده در حال رانندگی در شرایط نامناسب آب و هوایی باشد، می تواند از نمایشگر خودرو بعنوان یك آینه استفاده نماید. همینطور این امكان وجود دارد كه از آینه برای نمایش تركیبی تصویر بازتابی آینه و دوربین ها استفاده گردد. یعنی اكر راننده ترجیح می دهد از تصویر معمولی آینه استفاده نماید، می تواند به دلخواه خود آنرا به شكل سنتی تنظیم كند.
یكی دیگر از خصوصیت های خوب این آینه این است كه جای نمایش تصاویر دوربین ها هم قابل تنظیم است و می توان هر سه تصویر را در هر جای دلخواه از آینه قرار داد.
این دو شركت قصد دارند نمونه ای از “FDM” را در خودروی استون مارتین مدل “DBS Superleggera” به نمایش بگذارند.
این خودروساز هنوز نگفته است چه زمانی می خواهد این فناوری را به خودرو های تولیدی خود منتقل كند.