برای مبارزه با اخبار جعلی؛ جایگزین فیسبوك و توئیتر افتتاح شد

روش سئو: یكی از موسسان ویكی پدیا یك وب سایت اجتماعی ابداع كرده كه جایگزین فیسبوك و توئیتر شود. این سرویس برای مبارزه با اخبار جعلی عرضه می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، دو سال قبل جیمی ولز یكی از موسسان ویكی پدیا یك نشریه آنلاین به نام «ویكی تریبیون» را برای مقابله با اخبار جعلی و و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازی نمود. اما ویكی تریبیون هیچ گاه فراگیر نشد. حالا ولز می خواهد یك سایت شبكه اجتماعی و اشتراك اخبار به نام WT: Scocial ایجاد كند. او امیدوار است این وب سایت به جایگزینی برای فیسبوك و توئیتر تبدیل گردد.
WT: Scocial هم مانند فیسبوك و توئیتر به كاربران اجازه می دهد اخبار را به اشتراك بگذراند. اما برخلاف آنها به جای تبلیغات با كمك های مالی سرمایه خویش را تامین می كند. ولز در اینباره می گوید: مدل تجاری شركت های شبكه اجتماعی كاملا تبلیغ محور است و این مشكل ساز شده است. چونكه در این میان محتوا با كیفیت اندك برنده اصلی است.
برخلاف فیسبوك و توئیتر كه از الگوریتم های مختلف پست هایی با بیشترین میزان كامنت یا لایك در بالای صفحه قرار می دهد، WT: Scocial جدیدترین لینك ها را بالای صفحه نشان داده است. حتی امكان دارد گزینه«upvote» در آینده به این سرویس اضافه شود.
همینطور WT: Scocial از كسب وكارهای كوچك پشتیبانی می كند. WT: Scocial قول می دهد فضایی را ایجاد كند كه عاملان خطرناك حذف شوند.
عضویت در این سرویس مجانی خواهد بود اما درحال حاضر نام فرد باید در لیست انتظار ثبت گردد، به سرویس كمك مالی كند یا دوستانش را دعوت كند.
این سرویس كه یك ماه از عمر آن می گذرد حدود ۵۰ هزار كاربر دارد.