ارتباط دولت هند با یك شركت صهیونیستی برای سرقت اطلاعات

به گزارش روش سئو كاربران هندی واتس اپ از دولت این كشور خواستند تا در مورد روابط خود با یك شركت فناوری صهیونیستی و سرقت احتمالی داده های كاربران از این طریق توضیح دهد.

به گزارش روش سئو به نقل از آسین ایج، واتس اپ هفته گذشته یك شركت فناوری صهیونیستی به نام ان اس او گروپ را به دلیل طراحی نرم افزاری برای سرقت داده های كاربران گوشیهای هوشمند تحت پیگرد قضایی قرار داد.
بر اساس برآوردها این شركت به درخواست برخی دولت های جهان اطلاعات ۱۴۰۰ كاربر نرم افزار واتس اپ را سرقت كرده است. این افراد شامل گروهی از دیپلمات ها، ناراضیان سیاسی، روزنامه نگاران، نظامیان و كاركنان دولت های مختلف هستند.
در همین حال عده ای از روزنامه نگاران و وكلای هندی كه مدعی هك شدن واتس اپ گوشی خود هستند، روز گذشته از دولت هند خواستند تا روابط خود با شركت اسرائیلی ان اس او گروپ علنی كند و در این زمینه توضیح دهد. این افراد دولت هند را به استفاده از جاسوس افزار صهیونیستی جهت بررسی تبادلات الكترونیكی خود از راه واتس اپ متهم كرده اند.
ان اس او گروپ این اتهامات را تكذیب كرده و مدعی شده فناوری اختصاصی خویش را با هدف مقابله با تروریسم به دولت های مختلف جهان می فروشد. هند دارای ۴۰۰ میلیون مشترك واتس اپ بوده و بزرگترین كشور جهان در زمینه استفاده از این اپلیكیشن است.
۱۹ نفر از اتباع هند كه خویش را قربانی جاسوسی از واتس اپ توصیف كرده اند با ارسال نامه ای خطاب به نارندرا مودی نخست وزیر هند از وی خواستند در مورد رابطه احتمالی دولت هند و شركت صهیونیستی توضیح دهد. دربخشی از این نامه آمده است: این باعث نگرانی است كه پول مالیات دهندگان هندی صرف این نوع كنترل های سایبری شود. ما خواهان پاسخ دولت در این زمینه هستیم.