سگ رباتیك سونی وسایل خانه را مدیریت می كند

روش سئو: سگ رباتیك ۲۹۰۰ دلاری شركت سونی موسوم به ˮآیبوˮ(AIBO) بتازگی می تواند علاوه بر ارتباط با كاربران به مایكرویو و جارو برقی آنها نیز متصل شود و عملكرد آنها را كنترل كند و هنگامی كه كار ماشین لباسشویی به اتمام رسید نیز پارس كند تا كاربران متوجه شوند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، اگر تابحال فكر می كردید كه روشن كردن مایكرویوها و جاروبرقی ازراه دور دشوار است دیگر نیازی به نگرانی نیست چونكه سونی چاره آسانی را پیش روی شما گذاشته است و آن سگ رباتیكی است كه خود او توسعه داده است و افراد تنها با هزینه كردن ۲۹۰۰ دلار می توانند یك سگ رباتیك به نام “آیبو” را تهیه كنند.
این حیوان رباتیك بر خلاف ظاهرش می تواند كارهای بسیاری برای كابران انجام دهد. سونی بطور مداوم قابلیت های جدیدی را به این سگ اضافه می كند و در آخرین نسخه این سگ می تواند با تعدادی لوازم خانگی هوشمند ارتباط برقرار كند تا زندگی را برای كاربران آسانتر سازد.
بر طبق گزارش پایگاه خبری گیزمودو، سونی در نمایشگاه” CEATEC “در توكیو كه بزرگترین نمایشگاه تجاری فناوری اطلاعات و الكترونیك ژاپن است از آخرین نسخه این سگ رونمایی نمود.
ربات آیبو حالا به صورت بی سیم و با اتصال به فای-وای خانه می تواند با مایكروویو ارتباط برقرار كرده و به آن بگوید برای میان وعده یك غذایی درست كند تا هنگامیكه صاحبان آن پس یك روز طولانی از كار به خانه می آیند غذایی برای خوردن داشته باشند.
این ربات كه در ابتدای سال ۱۹۹۹ توسط سونی معرفی شده است، در این سال ها بارها ارتقا یافته است و پیشرفت های زیادی را نشان داده است. “آیبو” كه بعنوان یك اسباب بازی ساده توسعه داده شد، حالا به یك ربات تبدیل گشته است كه عین سگ های خانگی رفتار می كند. “آیبو” مثل یك توله سگ خاصیت های زیادی دارد و با توانایی بیان احساسات بطور مستقیم، یك توپ كوچك از انرژی است كه ممكنست بهترین دوست شما شود.

این ربات می تواند به واسطه درك حركات بدن و دستورات صوتی كاربر با وی ارتباط برقرار كند. حتی درست مثل یك سگ واقعی، توانایی و تشخیص صورت صاحب خودرا دارد.
آیبو همین طور از یك واشر یا خشك كن هوشمند سیگنال دریافت می كند و هنگامی كه كار ماشین لباسشویی به اتمام می رسد با پارس كردن به كاربران این مساله را اطلاع می دهد.
مهمتر از همه، آیبو می تواند به جاروبرقی خودكار فرمان دهد تا روشن شود. در اوایل سال جاری، سونی كوشش كرد تا آیبو را بعنوان یك سگ نگهبان معرفی نماید و با یك شركت امنیتی ژاپنی به نام “سكوم”(Secom ) نیز همكاری كرد تا از دوربین های این سگ و اسپیكرهای تعبیه شده درون آن برای ردیابی خانه در حین نبود كاربران استفاده نماید.
این ربات مجهز به فناوری هوش مصنوعی و تشخیص چهره است و كاربران می توانند داده های ۱۰ فرد شامل نام و تصویر آنها را به این ربات وارد كنند تا این ربات در بعضی مواقع از آنها تصاویر زیبایی را ثبت كرده و برای دیگر اعضای خانواده كه شماره آنها در این ربات توسط كاربران ذخیره شده، ارسال نماید.
“ایزومی كاوانیشی”(Izumi Kawanishi ) از شركت سونی و یكی از توسعه دهندگان آیبو در مورد قابلیت های امنیتی جدید آن اظهار داشت: شما قادر خواهید بود با استفاده از دوربین هایی كه درون این سگ تعبیه شده، هنگامیكه در خانه نیستید دریابید افراد درون خانه چه می كنند و به شكلی ازراه دور بر خانه نظارت كنید. هدف ما این است كه یك زندگی لذت بخش و امنی را با آیبو تجربه كنید. این شركت از ژانویه سال جاری ۲۰ هزار ربات آیبو را به بازار عرضه نموده است.

منبع: