عكس روز ناسا؛ ۴۰۰ تصویر در یك قاب

روش سئو: ناسا به تازگی در حساب كاربری خود در اینستاگرام تصویری جالب كه از ایستگاه فضایی بین المللی ثبت شده را منتشر نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، ناسا ۴۰۰ تصویر را كه “كریستینا هاموك كخ” (Christina Hammock Koch) فضانورد آمریكایی طی مأموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی هنگام عبور از مناطق خاص ثبت كرده را با یكدیگر تركیب كرده است و یك تصویر جذاب از آن بوجود آورده است.
این تصویر از بیشتر از ۴۰۰ عكس كه توسط كریستینا كخ از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است (ISS) گردآوری شده است. وی هنگامیكه ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ در ایستگاه فضایی بین المللی در حال عبور از كشور نامیبیا به سمت دریای سرخ بود این تصاویر را ثبت كرده بود.
⁣در این تصویر تركیبی كه ناسا آنرا بوجود آورده است شهرها به صورت رگه های خال دار زرد-سفید كمرنگ نمایان هستند. خیلی از خطوط باریك تر با رنگ های نارنجی تیره تر آتش سوزی فصلی هستند. در قسمت بالا این عكس هم می توانید صاعقه و رعد و برق را كه درخشان و به رنگ سفید است، مشاهده كنید. رنگ های تركیبی سبز و زرد كمرنگ كه در تصویر قابل مشاهده هستند هم از جوی فوقانی كه به نام “نور خورشید” (Airglow) شناخته می شود، ثبت شده است. “نور خورشید” (airglow) به روشنایی كه در هنگام غروب به دلیل تابش آفتاب در جو زمین پدید می آید، اطلاق می شود.
“نور خورشید” بعضی از فضای بالایی جو را نشان داده است و این می تواند به دانشمندان كمك نماید تا در مورد حركت ذرات در نزدیكی زمین و فضا به خصوص درباره ارتباط جو فضا و جو زمین، اطلاعاتی به دست آورند. ماهواره ها یك راه برای مطالعه این منطقه عرضه می دهند.