دوربینی كه در تاریكی حدودا مطلق فوكوس می كند

روش سئو: دوربین جدید فوجی فیلم موسوم به X-Pro3 همراه با فراهم كردن تصویری واضح امكان فوكوس در تاریكی بسیار زیاد را نیز فراهم می آورد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت فوجی فیلم(Fujifilm) به شكل رسمی از دوربین جدید خود به نام “X-Pro۳” رونمایی نمود كه جامعه عكاسان خیابانی و عكاسان خبری را هدف قرار داده است، چونكه قابلیت فوكوس در تاریكی زیاد را دارد.
این دوربین دارای چندین خاصیت عجیب و غریب است، همچون صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و نمایشگر ۱.۶۵ میلیون نقطه ای در پشت نمایشگر اصلی كه بدون چرخاندن آن به پایین نمی توان آنرا دید. غیر از این ها، این نمایشگر تنها سرعت شاتر، دهانه لنز و سایر اطلاعات اولیه یا شبیه ساز فیلم را نشان داده است.
فوجی فیلم می گوید ایده این است كه عكاس را از حواس پرتی خلاص كند و به آنها كمك نماید تا در لحظه بمانند. این شركت در یك بیانیه مطبوعاتی نوشت: وقتی بجای آنكه فقط صحنه ای كه عكاسی می شود جلوی چشم عكاس باشد، با سوژه ارتباط برقرار شود، عكاس می تواند هنر خودرا بروز دهد.
اگر این مورد برای شما به اندازه كافی عجیب نیست، نكته دیگر در این دوربین، نمایشگر تركیبی نوری/الكترونیكی هیبریدی آن است. در حالت بردیاب(rangefinder)، شما بجای یك نمایشگر الكترونیكی به دنبال نور هستید. بدین سبب از نظر نظریه می توان سریع تر عكس گرفت. اگر هم ترجیح می دهید یك نمای الكترونیكی داشته باشید می توانید آنرا به تصویر سریع و شفاف ۳.۶۹ میلیون نقطه ای ۲۰۰ هرتز تبدیل كنید.

این دوربین مانند مدل X-T۳ از یك سنسور ۲۶.۱ مگاپیكسلی و موتور تصویربرداری چهار هسته ای بهره می برد.
فوجی فیلم می گوید عملكرد فوكوس خودكار(AF) این دوربین در بین دوربین های موجود در بازار بی نظیر است، چونكه می تواند در سیاهی شب به خوبی عمل كند.
در صورتیكه “X-Pro۳” حداكثر اختیار و كنترل را به عكاسان حرفه ای می دهد، همین طور از ترفندهای هوش مصنوعی شبیه به تلفن هوشمند برای تسهیل امور استفاده می نماید.
حالت جدید HDR این دوربین بطور خودكار چندین عكس را بطور همزمان ثبت می كند و آنها را در دوربین تركیب می كند تا در مقایسه با قابلیت های استاندارد عكس، دامنه دینامیكی بیشتری در تصویر ایجاد كند. در عین حال این خاصیت بدون ایجاد تقویت اغراق آمیز رنگ ها كار می كند.
از لحاظ تصویربرداری این دوربین نمی تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با كیفیت ۴K ۱۰ بیتی فیلمبرداری كند، برای اینكه برای این منظور طراحی نشده است. با این وجود می توان ضبط ویدئوهای DCI ۴K (۴۰۶۹ در ۲۱۶۰ پیكسل) را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یا كیفیت ۱۰۸۰p با حداكثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را از آن انتظار داشت.
صفحه نمایش این دوربین ۱۸۰ درجه می چرخد، اما به علت برآمدگی پشتش(برای همان سوژه در لحظه ماندن عكاس) نمی توان از آن برای گرفتن سلفی بهره برد.
یك درگاه میكروفون ۲.۵ میلی متری نیز روی بدنه دوربین وجود دارد، اما خبری از جك هدفون نیست.

بدنه X-Pro۳ كه برای كاربران حرفه ای ساخته شده از تیتانیوم است و از فناوری “پلاسمای سرد” برای مقاوم كردن آن در مقابل خراش استفاده شده است. شركت سازنده می گوید این كار آنرا به یكی از بادوام ترین بدنه های دوربین در تاریخ فوجی فیلم تبدیل نموده است.
سایر خاصیت ها شامل یك درگاه برای كارت حافظه SDXC و یك درگاه اسلات USB-C ۳.۱ است.
این دوربین یك دوربین برای همگان نیست، بلكه برای عكاسان حرفه ای با نیازهای خاص طراحی شده است.
رنگ مشكی دوربین X-Pro۳ اواخر پاییز ۲۰۱۹ با قیمت ۱۸۰۰ دلار، رنگ Dura Black و رنگ Dura Silver نیز با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می رسند.

منبع: