با تلاش پژوهشگران ام.آی.تی خودرو های خودران توانایی مسیریابی انسان را پیدا می كنند

به گزارش روش سئو پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی. تیˮ، نوعی سیستم مسیریاب برای خودرو های خودران ابداع نموده اند كه امكان مسیریابی در محیط های جدید را فراهم می آورد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از ام. آی. تی نیوز، پژوهشگران برای بخشیدن توانایی استدلال انسانی به وسایل نقلیه خودران، سیستمی ابداع نموده اند كه با استفاده از نقشه های ساده و داده های تصویری، خودرو های خودران را در محیط های جدید و پیچیده هدایت می كند.
رانندگان معمولاً در جاده هایی كه برای اولین بار در آنها حضور پیدا كرده اند، می توانند به راحتی و با كمك ابزار ساده، مسیر خویش را پیدا كنند. انسان ها معمولاً آنچه در محیط اطراف می بینند، با داده های جی. پی. اس خود تطبیق می دهند تا مسیر مورد نظر خویش را پیدا كنند اما خودرو های خودران، با این استدلال پایه ای مشكل دارند. این خودرو ها در هر محیطی كه قرار بگیرند، باید ابتدا از مسیر جدید نقشه برداری و آنرا تحلیل كنند اما این كار، به زمان زیادی نیاز دارد. سیستم این خودرو ها معمولاً بر نقشه های پیچیده ای تكیه دارد كه با كمك اسكن های سه بعدی ایجاد می شوند و تولید و پردازش آنها هم به محاسبات فشرده ای نیاز دارد.
پژوهشگران دانشگاه “ام. آی. تی”(MIT)، سیستم خودكار جدیدی ابداع نموده اند كه می تواند الگوهای رانندگی انسان را یاد بگیرد و خودرو را با كمك داده های یك دوربین فیلمبرداری و یك نقشه ساده شبیه به جی. پی. اس هدایت كند. سیستم بعد از آموزش می تواند بدون احتیاج به كمك انسان، یك خودروی خودران را در راه برنامه ریزی شده، راهنمایی كند.
این سیستم می تواند مانند رانندگان انسان، هر نوع عدم تطابق میان نقشه و خصوصیت های جاده را تشخیص دهد. این خصوصیت به سیستم كمك می نماید تا نقص های مربوط به حالت خودرو، حسگرها و یا نقشه برداری را شناسایی و آنها را اصلاح كند.

برای آموزش این سیستم، باید یك اپراتور انسان كه چندین دوربین و یك سیستم هدایت مبتنی بر GPS در اختیار دارد، آنرا كنترل كند تا داده های گوناگونی شامل ساختار جاده و موانع از خیابان های محلی جمع آوری شوند. این سیستم در آزمایش موفق شد خودروی خودران را در یك مسیر برنامه ریزی شده كه برای آزمایش خودرو های خودران طراحی شده بود، هدایت كند. نیازی نیست كه همه مسیرها از پیش به این سیستم آموزش داده شوند چونكه كافی است كاربر نقشه مسیر جدید را دانلود كند تا هدایت خودرو به سادگی صورت بگیرد.
هدف پژوهشگران ام. آی. تی از ابداع سیستم مسیریابی این است كه خودرو های خودران بتوانند در همه محیط هایی كه برای آنها جدید است، به درستی مسیر خویش را پیدا كنند. برای مثال، اگر سیستم خودرو برای رانندگی در خیابان ها و محیط های شهری برنامه ریزی شده باشد، می تواند در جنگل هم راه خویش را پیدا كند.
این پژوهش، در نشست بین المللی “IEEE” عرضه خواهد شد.