امضای قرارداد تجارت فضایی بین آمریكا و لوكزامبورگ!

روش سئو: ایالات متحده آمریكا و لوكزامبورگ یك پیمان همكاری برای تجارت فضایی امضا كرده اند كه بنظر می رسد استخراج منابع سیارك ها در صدر این لیست قرار دارد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، دولت كنونی آمریكا كه سكان هدایتش در دست دونالد ترامپ است علاقه وافری به كشاندن تجارت به فضا دارد و به دنبال عقد قراردادهای همكاری با كشورهایی است كه رویاهای مشتركی دارند.
ایالات متحده در همین راستا یك یادداشت تفاهم با لوكزامبورگ امضا نموده است تا همكاری بیشتری در زمینه اكتشافات فضایی، تحقیق و یك چارچوب مناسب برای تجارت فضایی داشته باشند.
“اتیان اشنایدر” معاون نخست وزیر لوكزامبورگ هنگام صحبت در مورد این پیمان، توضیحات چندانی نداد و تنها اظهار داشت كه كشورش مشتاق است كه استخراج سیارك ها را به واقعیت تبدیل كند و همكاری با ایالات متحده می تواند یك گام مهم جهت استفاده از این منابع باشد.
اما وزارت بازرگانی ایالات متحده تا حدودی انتظارات را كم كرد و اظهار داشت كه این پیمان در نهایت به توسعه یك وسیله نقلیه برای انجام كارهای فضایی لوكزامبورگ منجر خواهد شد و یك معاهده رسمی نیست.
لوكزامبورگ بعنوان عضوی از اتحادیه اروپا بدون همسایگان اروپایی خود هم كارهای زیادی از دستش برمی آید. ازاین رو تعجب برانگیز نخواهد بود اگر این پیمان همكاری منجر به پیشرفت قابل ملاحظه ای برای این كشور شود، حتی اگر چند سال طول بكشد تا نتایج آنرا ببیند.
منابع زمین به دنبال استخراج بی رویه در حال اتمام است و از سویی سیارك ها سرشار از عناصری هستند كه به كار بشر امروز می آید. ازاین رو فرستادن فضاپیما به سیارك های نزدیك و استخراج منابع آنها می تواند نیازهای بشر را رفع كند.
از همین رو كشورهای دارای فناوری فضایی به دنبال رسیدن به این هدف هستند و این پیمان همكاری بین آمریكا و لوكزامبورگ هم در همین راستا امضا شده است.

منبع: