به زودی و در نروژ؛ امكان شارژ بی سیم تاكسی های الكتریكی فراهم می شود

روش سئو: مقامات نروژ قصد دارند بزودی امكان شارژ بی سیم را برای تاكسی های الكتریكی فراهم آورند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نروژ می خواهد بزودی تاكسی های الكتریكی خودرا به شارژر بی سیم مجهز كند تا تاكسی ها بتوانند در زمان انتظار برای مسافر بعد، شارژ مورد نیاز خودرا تأمین كنند. این طرح مقرر است بزودی در اسلو، پایتخت نروژ صورت گیرد.
مقامات شهر اسلو قصد دارند همكاری خودرا با شركت فنلاندی “فورتوم” (Fortum) كه در حوزه تأمین انرژی پاك فعالیت می كند و شركت آمریكایی “مومنتوم داینامیكز” (Momentum Dynamics) كه در حوزه تأمین شارژ بی سیم فعالیت دارد، آغاز كنند تا امكان شارژ بی سیم و سریع برای تاكسی های الكتریكی این شهر فراهم گردد.
این پروژه كه برای اولین بار در جهان در مورد تاكسی های الكتریكی اجرا می شود، ایده جدیدی برای شارژ بی سیم در بر دارد. در این طرح، صفحات شارژ روی زمین ایستگاه های تاكسی نصب می شوند تا تاكسی با قرار گرفتن روی آنها در زمان توقف، به صورت خودكار و با سرعت ۷۵ كیلووات در دقیقه شارژ شود.
هدف نروژ از اجرای این طرح، به حداقل رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه ای و به خصوص دی اكسید كربن تا سال ۲۰۲۳ است.

“آنیكا هافنر” (Annika Hoffner)، از شركت فورتوم اظهار داشت: با نصب صفحات شارژ روی زمین ایستگاه ها، امكان شارژ خودكار و سریع برای تاكسی ها فراهم می شود. تاكسی ها می توانند سپس پیاده كردن یك مسافر و هنگام منتظر ماندن برای مسافر بعد، در جایگاه قرار بگیرند و شارژ خودرا تأمین كنند. با این روش، تاكسی ها دیگر دودهای مضر را منتشر نمی كنند و یك انرژی پاك و تجدیدپذیر را برای شارژ به كار می برند.
این طرح جدید، كارایی بیشتری دارد و بسیار مقرون به صرفه است برای اینكه دیگر نیازی نیست كه تاكسی ها، زمان خودرا برای یافتن ایستگاه شارژ تلف كنند و یا منتظر شارژ شدن وسیله نقلیه پیش از خود باشند.
“اندرو داگا” (Andrew Daga)، از شركت مومنتوم داینامیكز اظهار داشت: ما باور داریم كه این پروژه می تواند عملكرد تاكسی ها و همین طور اتوبوس های الكتریكی را بهبود ببخشد.