چاپ ۳ بعدی شیشه محقق شد بعلاوه تصاویر

روش سئو: با تلاش محققان موسسه فناوری ماساچوست، فناوری چاپ سه بعدی در حال گسترش به دنیای ریخته گری شیشه است.

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از ام آی تی، دنیای چاپ سه بعدی روز به روز در حال گسترش است و الان به لطف محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، چاپ سه بعدی به جهان شیشه ای قدم می گذارد.

باور كنید یا نه، شیشه مذاب آخرین بخش از چاپ سه بعدی است كه محققان MIT معتقدند جهان را متحول خواهدنمود.

“چیكارا اینامورا”، “مایكل استرن”، “دانیل لیزاردو”، “پیتر هوك” و “نری اوكسمن” محققانی هستند كه این روش را توسعه داده و ابداع نموده اند و نتایج خویش را در مجله ۳D Printing and Additive Manufacturing منتشر نموده اند.

سیستم به وجود آمده توسط این محققان نه تنها كنترل مواد داغ شیشه را فراهم می آورد، بلكه یك محصول نهایی بی نقص هم تولید می كند.

تركیب روش “تولید افزودنی” با شیشه های مذاب، یك مسیر بالقوه را برای تولید هندسه های بسیار پیچیده و اشیای سفارشی طراحی شده تولید می كند، در حالیكه شفافیت نوری و پایداری شیمیایی كه در فرآیندهای تولید سنتی امكان پذیر است حفظ می نماید.

محققان این چاپگر جدید را “G۳DP۲” نام گذاشته اند.

اما این چاپگر چه كاری انجام می دهد؟

چاپگر “G۳DP۲” یك پلت فرم جدید برای شیشه های مذاب است كه سیستم كنترل حرارتی دیجیتال را با سیستم كنترل حركت چهار محوره، همراه با معرفی قابلیت های تولید در مقیاس صنعتی با افزایش میزان تولید و عرضه محصول قابل اطمینان تركیب می كند.

اساسا این چاپگر یك ابرچاپگر سه بعدی است كه غیرقابل تصور است.

محققان MIT معتقدند كه این چاپگر سه بعدی برای نخستین بار شفافیت مطلوبی را برای تولید چاپ شیشه با كیفیت بالا عرضه می دهد.

آنها می گویند ذرات سیلیكات شیشه در رزین به حالت تعلیق درمی آیند و این اجازه می دهد تا آنرا بعد از حذف رزین به اشكال هندسی پیچیده دربیاورد.

به گفته محققان، این روش برای ساخت قطعات كوچك و بسیار دقیق مانند ریزسیال ها و قطعات نوری مناسب می باشد، چونكه كه دقت بالا و شفافیت نوری را در اختیار قرار می دهد.

این پروژه دارای دو هدف است: ۱) تولید یك چاپگر سه بعدی در مقیاس صنعتی و ۲) ساخت یك ساختار شیشه ای مناسب برای چاپگر سه بعدی كه قادر به برآورده كردن انتظارات سیستم جدید در تولید صنعتی باشد.

چاپگر G۳DP۲ با استفاده از یك جعبه بسته و گرم برای نگه داشتن شیشه ذوب شده و یك كنترل حرارتی برای چاپ كار می كند. سپس درست مثل یك چاپگر سه بعدی معمولی، یك صفحه به سمت پایین حركت می كند تا چاپ صورت گیرد.

محققان معتقدند كه این نوآوری می تواند برای ساخت دكوراسیون و یا ساخت و ساز ساختمان استفاده گردد. در نهایت، این چاپگر سه بعدی می تواند تجاری شود و به مردم كمك نماید تا چیزهای بیشتری نسبت به همیشه بسازند.