تحلیلگران آی تی پیش بینی كردند؛ سال ۲۰۱۹ سال سیاه برای اپل

روش سئو: سال ۲۰۱۹ در شرایطی برای اپل آغاز میگردد كه تحلیل گران معتقدند این شركت در سال پیش رو شرایط دشواری را مقابل خود دارد و فروش مدلهای مختلف آیفون به میزان چشمگیری كاسته می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از فایومك، بررسی های موسسه سی تی ریسرچ وابسته به رویترز از آن حكایت می كند كه فروش مدلهای مختلف آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ كمتر از حد انتظار است.
بر همین اساس پیش بینی ها در زمینه فروش آیفون ایكس اس مكس تغییر كرده و از ۵۰ میلیون واحد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۴۵ میلیون واحد نزول یافته است.
در مورد علت كاهش علاقه به خرید آیفون های جدید دلایل مختلفی توسط تحلیل گران بیان شده كه در این میان عرضه گوشیهای رقیب با قیمت كمتر و امكانات بیشتر از یك سو و چشمگیر نبودن قابلیت های تازه آیفون های تولیدی سال ۲۰۱۸ همچون مهم ترین دلایل ذكر شده در این زمینه است.
در این میان به نظر می آید قیمت بالای iPhone XS Max باز در كاهش تمایل به خرید آن بی تاثیر نباشد. قیمت مدل پایه این گوشی ۱۰۹۹ دلار است كه با افزایش حافظه و امكانات جانبی قیمت آن تا ۱۴۴۹ دلار باز افزایش می یابد.
پیش از این موسسه تحلیلی چینی Ming-Chi Kuo باز پیش بینی های خود در مورد میزان فروش این مدل از آیفون را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ تا ۲۰ درصد كاهش داده بود. منابع باخبر می گویند اپل از این تحلیل ها ناآگاه نیست و از همین رو میزان تولید iPhone XS Max را كاهش داده است.