روسیه می خواهد صحت سفر آمریكا به ماه را بررسی كند

روش سئو روسیه می خواهد صحت سفر آمریكا به ماه را بررسی كند

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، “دیمیتری راگوزین”رئیس روسكاسموس(Roscosmos) پیرامون نظریه های تشكیك آمیز حول رویداد تاریخی سفر به ماه توسط آژانس فضایی آمریكا، گفته است كه یك ماموریت ترتیب خواهد داد تا تایید كند كه ایالات متحده واقعا این سفر و فرود را انجام داده است یا نه.

وی در یك ویدیو ارسال شده در توییتر، در مورد نظریه عامه پسندی كه ادعا می كند كه نیل آرمسترانگ و باز آلدرین هیچگاه واقعا قدم به سطح ماه نگذاشته اند، صحبت می كند و پیشنهاد تولید یك ماموریت روسی را می دهد كه تعیین كند كه این پیشرفت علمی و تاریخی واقعا اتفاق افتاده یا تنها یك تولید هالیوودی بوده است.

وی اظهار داشت: ما این را هدف قرار داده ایم تا به ماه پرواز نماییم و مطمئن شویم كه آیا آنها واقعا در آنجا بوده اند یا خیر.

به نظر می رسد راگوزین شوخی می كند، چون كه آمریكا برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی به موشك روسی “سایوز” نیاز دارد و ناسا و روس كاسموس حالا در شرایط تعامل خوبی هستند.

با این حال، شایعات پیرامون فرود قمری ۱۹۶۹ در روسیه رایج است. در سال ۲۰۱۵، یك مقاله در یك روزنامه روسی منتشر گردید كه “ولادیمیر ماركین” سخنگوی كمیته تحقیقاتی روسیه از ناپدید شدن فیلم این رویداد سوال كرده بود. وی گفته بود كه یك كاوشگر بین المللی باید برای تصدیق این اتفاق پرتاب شود.

جالب اینجاست كه ناسا فیلم این پرتاب معروف را به همراه ۲۰۰ هزار فیلم ویدئویی دیگر گم كرده است و یا برای مهیا كردن فضا برای داده های جدید و صرفه جویی در هزینه پاك كرده است.

اتحاد جماهیر شوروی كه در جنگ سرد، در رقابت شدیدی با ایالات متحده بود، برنامه سفر به ماه خویش را در دهه ۷۰ میلادی بعد از انفجار و شكست چهار موشك، تعلیق كرد.

ناسا به ماه بازمی گردد

ناسا در اوایل سال جاری یك كمپین برای بازگرداندن انسان ها به سطح كره ماه و در نهایت به مریخ راه اندازی نمود.

بخشی از برنامه آژانس این است كه یك پلت فرم مداری را راه اندازی كند كه دانشمندان بتوانند در آن اقامت داشته باشند و بتواند تجهیزات علمی را به آنجا منتقل كند. این كار هم بعنوان یك نقطه عطف برای فضانوردانی خواهد بود كه می خواهند روی ماه قدم بگذارند.