در حاشیه نمایشگاه جیتكس مطرح شد: ۱۸ استارتاپ ایرانی به نمایشگاه استارتاپ های پرتغال می روند

روش سئو: دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی از اعزام یك هیاتی با حضور ۱۸ استارتاپ به نمایشگاه استارتاپ های پرتغال اطلاع داد.

مهدی فقیهی در بازدید از سی و هشتمین نمایشگاه جیتكس دبی به خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور شركت های استارتاپی و دانش بنیان ایران در جیتكس بعنوان یكی از مهمترین رویدادهای فناوری اطلاعات سطح منطقه می تواند سبب آشنا شدن بیشتر شركت های فناوری با آخرین دستاوردهای صنعت فناوری اطلاعات شود و قدرت تعاملات این شركت ها و هم حركت به سمت صادرات را گسترش می دهد.
وی با اشاره به اینكه تولید همكاری های مشترك همچون اهداف حضور شركت های دانش بنیان در استارت ها با حمایت معاونت علمی در نمایشگاه جیتكس است، اظهار داشت: در این نمایشگاه فضای استارتاپی كه در اختیار كسب و كارهای نوپا قرار گرفته می تواند فضای خوبی را برای توسعه این كسب و كارها در آینده تولید كند.
فقیهی تاكید كرد: از جانب دیگر رویدادهای نمایشگاهی بهتری هم در دنیا وجود دارد كه استارتاپ ها می توانند با حضور در آن طرح ها و ایده های خویش را به معرض نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینكه تغییر و تحولات سیاسی سبب شده كه كشورهای عربی استقبال خوبی از طرح ها و ایده های ما نداشته باشند، اظهار داشت: از این جهت معاونت علمی مقرر است در ماه نوامبر هیاتی از استارتاپ های ایرانی را برای حضور در رویداد وبساینت پرتغال حمایت كند.
وی اظهار داشت: یادگیری تعاملات بین المللی و جذب سرمایه گذاری با حضور استارتاپ ها در نمایشگاه های بین المللی مانند جیتكس و سایر نمایشگاهها محقق می شود، از این رو در پنجم نوامبر یك هیات با حضور ۱۸ استارتاپ، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و فعالان حوزه كسب و كارهای نوپا به انتخاب پارك علم و فناوری پردیس از جانب معاونت علمی به نمایشگاه پرتغال اعزام می شوند.
فقیهی خاطرنشان كرد: معاونت علمی در جهت برنامه های حمایتی خود از برگزیدگان استارتاپ در نمایشگاه الكامپ تهران هم برای حضور در جیتكس حمایت كرده بود اما این شركت ها در جیتكس حضور نیافتند.
به گفته وی، جایزه الكام استارز به ۱۰ استارتاپ برتر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان در نمایشگاه الكامپ تعلق گرفته بود و ۳۰ شركت خلاق هم معرفی گشتند.