اگر پهپاد به هواپیما برخورد كند چه می شود؟بعلاوهفیلم

روش سئو: محققان برای بررسی خطر برخورد پهپادها با هواپیماهای در حال پرواز، با شبیه سازی شرایط دریافتند كه هواپیماها با افزایش روزافزون پهپادها در معرض خطر بزرگی خواهند بود.

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، به نظر می آید كه پهپادهای كوچك می توانند تاثیر زیادی بر هواپیماهای بزرگ داشته باشند.

محققان موسسه تحقیقاتی دانشگاه دایتون این مورد را زمانی دریافتند كه در شرایط آزمایشگاهی، یك پهپاد را با بال یك هواپیما برخورد دادند و نتیجه شگفت انگیز آنرا مشاهده نمودند.

محققان برای مطالعه، تلاش كردند شرایط برخورد یك پهپاد یك كیلوگرمی را با یك هواپیما در سرعت ۳۸۳ كیلومتر در ساعت شبیه سازی كنند.

این پهپاد در سه صدم ثانیه باعث تولید حفره ای ۳۰ سانتی متری در بال هواپیما شد.

پهپاد با برخورد به هواپیما از هم پاشید و پروانه های آن جدا شد.

“كوین پورمون” رهبر گروه فیزیك دانشگاه دایتون اظهار داشت: در حالیكه كوادكوپتر از هم پاشیده بود، انرژی و جرم آن باعث صدمه جدی به بال شدند.

وی اضافه كرد: اگر پهپاد در شرایط واقعی با هواپیما برخورد كند، هواپیما سقوط خواهد نمود.

این برخورد با یك دوربین با سرعت ۱۰ هزار فریم بر ثانیه به ثبت رسید.

محققان امیدوارند كه آزمایش های بیشتر روی پهپادها و وسایل نقلیه هوایی دیگر نشان دهد كه چنین برخوردی چقدر می تواند فاجعه بار باشد.

پورمون امیدوار است كه این آزمایش، آگاهی جوامع هوانوردی را بالا برده و اهمیت وضع مقررات در مورد استفاده از هواپیماها و پهپادها كه در حال افزایش می باشد، به آنها گوشزد كند.

پورمون و همكارانش همینطور به دنبال آزمایش هایی برای بررسی تاثیر برخورد پرندگان با هواپیما هستند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4