نتایج اولیه بزرگترین مطالعات خواب در جهان نشان داد خواب كمتر یا بیشتر از ۸ ساعت عملكرد شناختی را می كاهد

روش سئو: نتایج اولیه بزرگترین مطالعات خواب در جهان نشان داده است كه خواب شبانه بالاتر یا كمتر از هفت تا هشت ساعت عملكرد شناختی افراد را می كاهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، این مطالعه توسط دانشمندان مغز و اعصاب “دانشگاه وسترن”(University of Western) كانادا انجام گرفت.
در این مطالعه جهانی حدودا نیمی از تمام شركت كنندگان خواب شبانه كمتر از ۶ ساعت ونیم(حدود یك ساعت كمتر از مقدار سفارش شده) داشتند.
یكی از شگفت انگیزترین مباحث طی مطالعه این بود كه اغلب شركت كنندگان كه خواب شبانه آنها چهار ساعت یا كمتر بود، عملكردشان به گونه ای پایین بود كه گویا ۹ سال بزرگتر از سن واقعی شان هستند.
طی این مطالعه دانشمندان گفتند صرف نظر از سن، میزان خواب شبانه مناسب برای تمامی سنین ۷ تا ۸ ساعت است و داشتن این میزان خواب شبانه با عملكرد شناختی صحیح مرتبط می باشد.
كانر وایلد پژوهشگر “آزمایشگاه اُون”(Owen Lab) دانشگاه وسترن و نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت: ما طی این مطالعه دریافتیم هفت تا هشت ساعت خواب شبانه رمز عملكرد خوب مغز و داشتن یك بدن سالم می باشد. ما همینطور دریافتیم كه افرادی كه خواب شبانه آنها بیش یا كمتر از این مقدار است، بسیار صدمه پذیر هستند و عملكرد ضعیفی در امورشان دارند.
دانشمندان همینطور طی مطالعه دریافتند كه قدرت استدلال و توانایی های كلامی شركت كنندگان بسیار تحت تاثیر خواب آنها قرار دارد.
این مطالعه كه بزرگترین مطالعه خواب در جهان به حساب می آید در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ شروع شد و تنها چند روز بعد بیشتر از ۴۰ هزار نفر از سراسر جهان در این تحقیق علمی آنلاین كه شامل یك پرسشنامه و مجموعه ای از فعالیت های عملكرد شناختی بود، شركت كردند.
پروفسور “آدرین اون”(Adrian Owen) از موسسه Brain and Mind اظهار داشت: هدف ما ثبت عادت های خواب افراد در سراسر جهان بود، مطالعات كوچكی در سراسر جهان درباره خواب صورت گرفته است اما مطالعه ما جامع و كامل است.
افرادی كه وارد سیستم شده و در این تحقیق علمی شركت كرده بودند با پر كردن پرسشنامه نسبتا گسترده ای كه توسعه داده بودیم، اطلاعات زیادی در مورد خودشان به ما دادند.
این مطالعه در مجله “Sleep” منتشر گردید.