فروش دستگاه درمان وسواس در آمریكا!

روش سئو: سازمان غذا و داروی آمریكا(FDA) دستگاهی موسوم به ˮBrainswayˮ را برای درمان اختلال وسواس فكری-عملی تایید نمود كه از تحریك مغناطیسی عمیق مغز برای بهبود وسواس افراد استفاده می نماید.

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، سازمان غذا و داروی آمریكا اخیرا فروش یك دستگاه غیرتهاجمی را مجاز اعلام نموده است كه می تواند به افرادی كه از اختلال وسواس فكری-عملی(OCD) رنج می برند، كمك نماید.

اكنون بیمارانی كه به درمان های رایج پاسخ نداده اند، امید تازه ای یافته اند.

اختلال وسواس فكری یا عملی، یك اختلال اضطرابی مزمن است كه با اشتغال ذهنی مفرط درمورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همینطور كمال طلبی، تا حدی كه به از دست دادن انعطاف پذیری، صراحت و كارایی می انجامد، همراه می باشد.

در اختلال وسواسی فكری-عملی، افكار وسواس گونه و اضطراب آور و ترس با وسواس های عملی همراه می گردد. این وسواس های عملی كارهایی وسواس گونه هستند كه شخص برای كوشش در راه كاهش وسواس های فكری خود انجام می دهد. این كردارها تكراری و كلیشه ای و تا اندازه ای غیرارادی هستند.

طبق راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی، اختلال وسواسی(جبری و اختلالات مرتبط شامل اختلال وسواسی) اختلال بدریخت انگاری بدن، اختلال ذخیره سازی، اختلال كندن مو، اختلال خراشیدن پوست، اختلال وسواسی-جبری و اختلالات ناشی از مواد مخدر یا دارو، اختلالات مرتبط ناشی از بیماری طبی، اختلالات مرتبط معین دیگر و اختلالات مرتبط نامعین می باشد.

طبق ملاك های راهنمای تشخیصی و آماری، اختلال های روانی برای اختلال وسواسی به دو گونه فكری و عملی تعریف می شوند.

تحریك مغناطیسی مغز

سامان غذا و داروی آمریكا در تاریخ ۱۷ اوت، تاییدیه خویش را برای فروش سیستم تحریك مغناطیسی عمیق مغز(TMS) در قالب دستگاه “Brainsway” به صورت ویژه برای درمان افراد مبتلا به OCD صادر كرد.

مطالعات علمی حكایت از توان بالقوه روش TMS در درمان افسردگی و سردرد دارد و الان درمان تازه ای را برای بیماران مبتلا به OCD كه به درمان های موجود پاسخ نداده اند، به ارمغان آورده است.

این روش با استفاده از میدان مغناطیسی برای تحریك سلول های عصبی در مغز كار می كند. قبل از این هم از این روش در سال ۲۰۰۸ بعنوان یك گزینه درمانی برای افسردگی شدید و در سال ۲۰۱۳ برای درمان درد ناشی از میگرن استفاده شده بود.

برای آزمایش این دستگاه، ۱۰۰ بیمار در یك مطالعه شركت كردند. ۴۹ نفر از آنها با دستگاه “Brainsway” تحت درمان قرار گرفتند، در حالیكه ۵۱ نفر از آنها با استفاده از دستگاهی كه كار نمی كرد، مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از بررسی نمره شركت كنندگان بعد از شش هفته درمان، مشخص شد كه ۳۸ درصد از بیماران به دستگاه Brainsway پاسخ دادند و میزان وسواس آنها بیش از ۳۰ درصد كاهش یافته بود.

آنها همینطور هیچ گونه عوارض جانبی جدی ناشی از استفاده از این دستگاه را گزارش نكردند، اما ۳۷٫۵ درصد از بیماران تحت درمان با دستگاه واقعی و ۳۵٫۳ درصد از بیمارانی كه از دستگاه غیر كارآمد استفاده می كردند، مبتلا شدن به سردرد را گزارش كردند.

دیگر عوارض جانبی مانند درد فك و كشش عضلانی خفیف یا متوسط ​​بود كه به سرعت بعد از قطع درمان رفع شده بودند.

اختلال وسواس فكری یا عملی(OCD) یك اختلال رایج و دراز مدت است كه با اجبار به تكرار افكار غیرقابل كنترل به صورت مكرر همراه می باشد. این بیماری بسیار ناهنجار است و حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از بیماران تنها تا حد كمی به درمان ها پاسخ می دهند و یا به صورت كلی پاسخ نمی دهند.

به طور معمول، OCD با استفاده از دارو، روان درمانی یا تلفیقی از دو مورد تحت درمان قرار می گیرد. در بعضی موارد، بعضی از بیماران برای درمان به جراحی نواحی خاصی از مغز متوسل می شوند.

اما “Brainsway” یك روش درمانی امن عرضه می دهد كه دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر روش های درمان متداول می باشد، چونكه این روش غیرتهاجمی است كه به صورت كلی به خوبی انجام می گردد و عوارض جانبی كمتری دارد.