با نرم افزار ابداعی پژوهشگران كانادایی؛ هوش مصنوعی، جاده ها را تعمیر می كند!

روش سئو: پژوهشگران كانادایی، نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع نموده اند كه می تواند به تعمیر بهتر و سریع تر جاده ها كمك نماید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، گودال های خیابان همیشه برای رانندگان آزاردهنده هستند و روش های قدیمی برای پیدا كردن و رفع آنها، به اندازه كافی كارآمد نبوده است اما شاید هوش مصنوعی بتواند به سادگی و سرعت این فرآیند كمك نماید.
پژوهشگران “دانشگاه واترلو” (UW) كانادا كه استفاده از هوش مصنوعی را برای تعمیر جاده ها بررسی می كنند، نرم افزاری ابداع نموده اند كه نه تنها می تواند به تعمیر جاده ها كمك نماید بلكه برای تعمیر و نگه داری ساختمان هم كارآمد است.
این گروه پژوهشی به سرپرستی “جان زلك” (John Zelek)، استاد مهندسی دانشگاه واترلو، برای ابداع سیستم خود، از تصاویر جاده موجود در سرویس “نمای خیابان گوگل” (Google Street View) استفاده كردند. این سیستم جدید، برای یافتن گودال ها، شكاف ها و مشكلات دیگر، تصویر جاده ها را به صورت خودكار بررسی می كند.

امكان دارد مقامات شهر بتوانند از این نرم افزار برای تحلیل تصاویر ثبت شده با دوربین تلفن همراه هم استفاده كنند. زلك اظهار داشت: اگر دولت ها این اطلاعات را در اختیار داشته باشند، می توانند برای تعمیر جاده با هزینه كم، بهتر برنامه ریزی كنند. كاهش هزینه تعمیر جاده، كاهش مالیات را به دنبال خواهد داشت.
پژوهشگران دانشگاه واترلو قصد دارند از این سیستم، علاوه بر پروژه های ساختمانی، برای بررسی تصاویر پل ها، ساختمان ها و زیرساخت های دیگر كه با استفاده از پهپاد ثبت شده اند، استفاده كنند.
زلك اضافه كرد: در صورتیكه در بنای یك ساختمان مشكلاتی وجود دارند، بهتر است قبل از اتمام ساخت، مشخص شوند.
نتایج این پروژه، در ماه سپتامبر، در كنفرانس ” European Signal Processing” ایتالیا عرضه خواهند شد.