كارت حافظه ۱۲۸ ترابایتی رسما ارائه شد

روش سئو: سازمان اس.دی(SD) كه مسئول تنظیم استانداردهای مموری كارت SD است، امروز آخرین پیشرفت این كارت های حافظه محبوب را اعلام نمود.

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، سازمان SD كه یك سازمان غیر انتفاعی است و مسئول تنظیم استانداردهای كارت های حافظه SD است، امروز آخرین نسخه از كارت های حافظه محبوب SD موسوم به SD 7.0 یا SD Express را معرفی نمود.

این سازمان، حداكثر سرعت انتقال داده كارت های حافظه SD را به بیشینه ۹۸۵ مگابایت بر ثانیه رساند و حداكثر ظرفیت ذخیره سازی را به ۱۲۸ ترابایت افزایش داد.

بخشی از مشخصات SD7.0، رابط های PCI Express و NVMe برای پشتیبانی از سرعت و ظرفیت مورد نیاز برای برنامه های كاربردی بیشتر و مورد درخواست، مانند ضبط و پخش ویدئوهای با كیفیت ۸K، دوربین های ۳۶۰ درجه، دستگاه های متصل به اینترنت اشیا، دستگاه های محاسبه كامپیوتری، خودروها و پهپادها است.

در حالی كه سرعت انتقال داده ها برای SD 6.0 در بیشترین حالت، ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه است، ظرفیت ذخیره سازی آن به ۲ ترابایت محدود می گردد.

SD Express در ابتدا در كارت های حافظه SDUC، SDXC و SDHC یافت خواهد شد كه همینطور با دستگاه های موجود سازگار است.

“متس لارسن” تحلیلگر ارشد بازار می گوید: بهره گیری SD Express از رابط PCIe و NVMe رایج برای عرضه سرعت انتقال سریعتر، یك انتخاب هوشمندانه است، چون كه هر دو پروتكل امروزه در صنعت به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و برای همه انواع دستگاه ها یك انتخاب مناسب می باشد.

“هیرویوكی ساكاموتو” رییس سازمان SD می گوید: ما با SD Express یك سطح كاملا جدید از كارت حافظه با پروتكل های سریعتر عرضه می دهیم. SD 7.0 نوآوری های انقلابی را برای نیازهای دستگاه های آینده و محتوای برنامه های كاربردی غنی و نیازمند سرعت به ارمغان می آورد.