دهقانی فیروزآبادی خبر داد اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای توسعه صادرات

به گزارش روش سئو، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری اظهار داشت: توسعه بازار صادراتی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از برنامه های راهبردی جدی ما در معاونت علمی و فناوری است. ما آمادگی داریم با همکاری منابع یکی از بانکها ۱۰۰ میلیارد تومان را در سال برای این شرکت ها اختصاص دهیم تا بتوانند صادرات داشته باشند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اضافه کرد: این که امروز در این نمایشگاه حدود ۳۰۰ شرکت حاضر شده و حدود ۹ هزار محصول عرضه می شود و این که حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است، از آن حکایت می کند که کشور به بلوِغ فناوری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تمام گزارش ها از آن حکایت می کند که تعداد تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ساخته شده در ایران به نسبت خیلی از کشورها چند برابر است، اظهار نمود: در بعضی زمینه ها میزان این تولیدات از کشورهای اروپایی بیشتر یا برابر است؛ ازاین رو ما در معاونت علمی نگرش جدیدی به بحث صادرات داریم و درحال برنامه ریزی هستیم که در جهت افزایش صادرات، حمایت هایی داشته باشیم.
دهقانی فیروزآبادی، پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه بین المللی را از برنامه های این معاونت نام برد و خاطرنشان کرد: توسعه بازار صادراتی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از برنامه های راهبردی جدی ما در معاونت علمی و فناوری است. ما آمادگی داریم با همکاری منابع یکی از بانکها ۱۰۰ میلیارد تومان را در سال برای این شرکت ها اختصاص دهیم تا بتوانند صادرات داشته باشند.
وی با تکیه بر این که این فرصت یک فرصت جدید برای شرکتهای دانش بنیان به حساب می آید، اظهار داشت: دانش تولید تجهیزات آزمایشگاهی در کشور ما به قدری است که می تواند در بازار بزرگ بین المللی حضور یابد و بازارسازی کند.
دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ما می توانیم در حوزه بازارسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی ورود نماییم و بازار منطقه را به دست آوریم؛ چونکه شرکتهای دانش بنیان و فناوران توان و دانش تولید تجهیزات آزمایشگاهی را دارند.
وی ضمن اشاره به راهبرد دیگر معاونت علمی، اظهار داشت: تولید ارزان و باکیفیت در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و انرژی از دیگر برنامه های راهبردی ما در معاونت علمی به حساب می آید.
دهقانی فیروزآبادی افزود: ورود به این حوزه ها می تواند به ماشین سازی بعنوان یک صنعت مادر و اتوماسیون رونق دهد که باید این حوزه را جدی بگیریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری تصریح کرد: امیدوار هستیم با پشتیبانی از دانش بنیان ها در این عرصه بتوانیم وارد صنعت ماشین سازی مدرن شویم.
وی در مورد شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی، اظهار داشت: طی سالهای گذشته این شبکه آزمایشگاهی راهبرد جدیدی را برای کاهش هزینه ها در پیش گرفته تا اساتید، دانشجویان و صاحبان صنایع بتوانند از این شبکه آزمایشگاهی بهره ببرند.
وی اظهار داشت: ما باید بتوانیم تجهیزاتی را که بتوانند ۲۰ ساعت در روز کار کنند، تولید نماییم و از محصولاتی که توانایی کار در این زمان زمان را ندارد، تحریم نماییم.
به قول دهقانی فیروزآبادی، در این کشور ما لبریز از تجهیزات و دستگاه هایی هستیم که می توانند ۲۰ ساعت کار کنند و به توسعه شبکه آزمایشگاهی کمک کنند.
وی افزود: ما در معاونت علمی از همه فعالان که علاقمند به تولید ماشین آلات و محصولات در ارتباط با شبکه آزمایشگاهی هستند، دعوت به همکاری می نماییم و علاقه مند هستیم به آنها کمک نماییم و حمایت هایی در این حوزه ها داشته باشیم.
دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور محصول تولید می کنند، اظهار داشت: ما می توانیم این شرکت ها را شبکه نماییم که شرکتهای کوچک با شرکتهای بزرگ همکاری کنند تا بتوانیم علاوه بر تولید در کشور به توسعه صادراتی برسیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در انتها اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه جلوه های اقتدار فناوران کشور را به خوبی نشان دهد.