چت بات های هوش مصنوعی ۷غول فناوری زیر ذره بین رگولاتوری آمریکا

روش سئو: یک رگولاتور آمریکایی در رابطه با شیوه عملکرد چت بات های متا، آلفابت، اوپن ای آی و چهار شرکت دیگر، تحقیقات انجام می دهد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعلام نموده است از هفت شرکت بزرگ فعال در عرصه هوش مصنوعی، همچون آلفابت، متا، اوپن ای آی، اسنپ، xAI و Character.AI خواسته اطلاعاتی عرضه کنند. هدف این اقدام، بررسی نحوه سنجش، آزمایش و رصد نتایج منفی چت بات های هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان است. بنا بر اعلام FTC، این نهاد می خواهد بداند این شرکت ها چگونه: از تعامل کاربران با چت بات ها درآمد زایی می کنند، داده های ورودی را پردازش و استفاده می نمایند، در جواب جست وجوی کاربران محتوا تولید می کنند، و از اطلاعات به دست آمده از گفتگوها چه بهره برداری های ثانویه انجام می دهند. تابحال هیچ یک از شرکت های مورد اشاره به درخواست FTC برای اظهار نظر پاسخ نداده اند. شایان ذکر است رویترز در ماه آگوست یک سند داخلی متا را فاش کرده بود که نشان می داد چت بات های این شرکت قادر بوده اند با خردسالان وارد مکالمات عاشقانه شوند، اطلاعات پزشکی ناصحیح تولید کنند و حتی به کاربران در شکل گیری استدلال های نژادپرستانه کمک کنند. همین مسئله نگرانی ها در رابطه با نتایج اجتماعی و اخلاقی استفاده گسترده از هوش مصنوعی را افزایش داده است.
حرف آخر اینکه براساس اعلام FTC، این نهاد می خواهد بداند این شرکتها چگونه: از تعامل کاربران با چت بات ها درآمد زایی می کنند، داده های ورودی را پردازش و استفاده می نمایند، در جواب جست وجوی کاربران محتوا تولید می کنند، و از اطلاعات به دست آمده از گفتگوها چه بهره برداری های ثانویه انجام می دهند. تاکنون هیچ یک از شرکت های یاد شده به درخواست FTC برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.