روایتگری اربعین حسینی در دو پروژه رسانه ای ایرانسل

روش سئو: تجربه های مردمی و ثبت وقایع اربعین حسینی (ع)، در دو پروژه با تأکید بر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، با مشارکت ویستامدیا، شروع شده و به نمایش درآمده است.

به گزارش روش سئو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این دو پروژه، با هدف ثبت و بازنمایی تجربه ها و چهره های کمتر دیده شده از شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اجرا شده اند؛ پروژه نخست، پویش «هم قدم»، با مشارکت «ویستامدیا» و «روبیکا» و پروژه دوم، مستند «صَفرنامه»، با همکاری «ویستامدیا» و «سازمان هنری رسانه ای اوج»، به انجام رسیده است. در چالش «هم قدم»، از کاربران دعوت شده است با ضبط یک ویدیوی کوتاه موبایلی و پاسخ به این پرسش که «دوست دارید در پیاده روی اربعین، با چه کسی هم قدم شوید؟»، احساسات و انگیزه های خودرا با دیگران، به اشتراک گذارند. ویدئو های ارسالی، بعد از بررسی اولیه، در کانال رسمی «مردم، حاضر» در «روبیکا» به آدرس @MardomHazer منتشر می شوند. اجرای این پویش مردمی، فرصتی کم نظیر برای بازتاب احساسات جمعی و نمایش چهره ای انسانی تر از بزرگ ترین راهپیمایی مذهبی جهان، فراهم آورده است. این کانال، علاوه بر انتشار داستانهای مردمی، بصورت ۲۴ ساعته، پوشش زنده مسیر پیاده روی اربعین و حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را برای همراهی مجازی مخاطبان، عرضه می کند. در پروژه دوم، «ویستامدیا»، با تأکید بر عرضه محتوایی برای مناسبت های مذهبی، مستند ۱۰ قسمتی «صَفرنامه» را، با همکاری «سازمان هنری رسانه ای اوج»، تهیه کنندگی «امیرعلی مجلسی» و روایت گری «حامد عسکری»، تولید کرده است. این مستند که از پلت فرم «فیلیمو» پخش می شود، از مشهد مقدس تا کربلا، به روایت زندگی و تلاش عشایر و خانواده های عراقی می پردازد که ماه ها قبل از اربعین، مواکب خودرا برای پذیرایی از زوار، برپا می کنند. همچنین، «صَفرنامه»، به معرفی مواقف و اماکن تاریخی کمتر شناخته شده مسیر، می پردازد. با اجرای این دو پروژه و عرضه محتوا و داستانهای مردم محور، سعی شده است تا با استفاده از ظرفیت پلت فرم های دیجیتال بومی و رسانه های تصویری، تجربه ای جمعی از اربعین، در حافظه فرهنگی و رسانه ای کشور، ثبت گردد. این آثار تولیدشده، علاوه بر نمایش صحنه های کمتر دیده شده این رویداد معنوی، به معرفی ارزش های مشترک ملت ها و فرهنگ ها، در پرتو محبت دوده (ع)، کمک می کنند. «ویستامدیا»، با هدف عرضه بستر و محتوای صوتی و تصویری و مشارکت با پلت فرم های داخلی، به عنوان بازوی تولید محتوا و سرگرمی های دیجیتال ایرانسل تعریف شده و از شرکت های زیرمجموعه ایرانسل است. این شرکت، تا حالا با چندین پلت فرم داخلی قرارداد بسته و به افزایش ترافیک ماهانه داخلی، کمک کرده است. ساخت چند رئالیتی شو و داشتن استودیوی اختصاصی تولید محتوا و دوبله، از دیگر کارهای «ویستامدیا» است که در راه سند توسعه ایرانسل، در عرصه تولید محتوا، تعریف شده است.

منبع: