مدیركل ارتباطات آذربایجان غربی مطرح كرد؛ وضعیت پایدار و مطلوب شبکه ارتباطی در مرز تمرچین

به گزارش روش سئو، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار داشت: شبکه ارتباطی در مرز تمرچین به منظور میزبانی هر چه بهتر از زائرین اربعین با تمهیدات انجام گرفته در وضعیت پایدار و مطلوبی قرار دارد.

به گزارش روش سئو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرز تمرچین در آذربایجان غربی واقع در شهرستان پیرانشهر و جنوب استان، تنها مرز رسمی کشور با شمال عراق است که سال جاری برای بار دوم میزبان سفر زائرین اباعبدالله الحسین (ع) است. این مرز ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه زائرین آماده عبور جمع کثیری از زائرین استانهای شمال غرب کشور و حتی زائرین کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را دارد.
قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در رابطه با آخرین اقدامات انجام گرفته در حوزه ایجاد پایداری شبکه ارتباطی در مرز تمرچین اظهار داشت: در امتداد عرضه خدمات شایسته به زائرین حسینی و به منظور رفع مشکلات ارتباطی موجود در مناطق مرزی و محورهای مواصلاتی مورد تردد زائرین، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از ماه های گذشته برنامه ریزی لازم برای ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تمرچین انجام شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستای ابتدا قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در روزهای اربعین در مرز تمرچین با حضور تمامی دستگاه های زیرمجموعه وزارت در استان و نمایندگان اپراتورها باهدف رفع مشکلات و ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تشکیل شد.
مسئول قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در روزهای اربعین در مرز تمرچین افزود: هماهنگی و مکاتبات مستمر برای دریافت مجوز ایجاد مرکز جامع از راهداری و استانداری، هماهنگی برای پایش وضعیت ارتباطی کلیه مسیرهای منتهی به مرز تمرچین توسط سازمان تنظیم منطقه آذربایجان غربی، پیگیری ایجاد سایت های ثابت و پرتابل یکی از اپراتورها جهت افزایش ظرفیت شبکه در منطقه و پوشش نقاط فاقد پوشش، هماهنگی و حضور در جلسات ستاد اربعین وزارت و ستاد اربعین استان و کمیته فناوری ستاد اربعین استان و اقدامات در مورد مصوبات این جلسات، بازدیدهای میدانی از مرز تمرچین و مسیرهای منتهی به مرز از طریق اندازی سایت ها و پایش و آزمودن شبکه ارتباطی و اینترنتی و نحوه عرضه خدمات با حضور مدیران دستگاه های حوزه ارتباطات، ایجاد «مرکز خدمات جامع ارتباطی» برای عرضه کلیه خدمات موردنیاز در حوزه پست، پست بانک، همراه اول و ایرانسل به زائرین در مرز تمرچین و پیگیری استقرار اینترنت مجانی در سه موکب مستقر در کردستان عراق ازجمله اقدامات انجام گرفته در جهت عرضه خدمات ارتباطی به زائرین اربعین است.
وی در تشریح اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی در محدوده مرز تمرچین هم اضافه کرد: اخیرا هشت سایت ثابت و سه سایت پرتابل یکی از اپراتورها برای افزایش ظرفیت و پوشش کامل مسیرهای منتهی به مرز تمرچین ایجادشده است. این در حالیست که سال قبل هم پنج سایت ثابت یکی از اپراتورها برای پوشش مرزی و مسیرهای منتهی به مرز به شبکه اپراتور اضافه شده بود. همینطور چهل ویک سایت در مسیرهای منتهی به مرز بهینه سازی شده اند.
جلیلی نژاد اشاره کرد: از طرف دیگر برای تقویت زیرساخت های ارتباطی در مرز تمرچین، گروه ها و اکیپ های نگهداری و رفع خرابی هم شبانه روزی جهت بررسی وضعیت پایداری فیبر در مسیرهای منتهی به پیرانشهر و تمرچین مستقر شده اند.
بنابراین گزارش، تردد از مرز رسمی تمرچین برای اربعین سالجاری، شبانه روزی است و در قسمت ایران مجتمع های خدماتی رفاهی و موکب برقرار است و در عراق هم موکب هایی در راه مستقر هستند.
زائران می توانند از راه مرز تمرچین خویش را از حاج عمران، چومان، سوران، اربیل، سامرا و بغداد به کربلا و نجف برسانند.