برای مقابله با اظهارنظر اهانت آمیز؛ چین به کمک کسب و کارهایش در فضای آنلاین آمد

روش سئو: رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز مقابل کسب وکارها در رسانه های اجتماعی صادر کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، این درحالی است که دولت کشور اهتمام دارد محیط تجاری خودرا رونق بخشد. اداره امنیت سایبری چین (CAC) اعلام نمود پلت فرم های آنلاین باید روی مقابله با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده درباره ی کسب وکارها در فضای آنلاین تمرکز کنند. همین طور باید با اظهار نظر (کامنت) های اهانت آمیزی که کارآفرینان و اطلاعات خصوصی افراد در اینترنت را هدف گرفته اند، مقابله شود. چین در سالهای اخیر اهتمام کرده کنترل خود بر فضای سایبری و رسانه های اجتماعی بیشتر و با اخبار جعلی روبرو شود. در همین راستا در عرصه ها مختلف قوانین و دستورالعمل های جدیدی وضع کرده است. پیش از صدور این دستور العمل و طی روزهای گذشته وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام نمود تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزییات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. اپلیکیشن های بدون جزییات کافی بعد از یک مهلت مشخص که مارس سال آینده پایان می یابد، مجازات می شوند. قبل از آن نیز رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس دستورالعملی برای مشکل تر کردن محدودیت های مربوط به استفاده از اپ، پایانه های هوشمند و فروشگاه های اپلیکیشن برای کاربران زیر سن قانونی آماده کرده بود. بگفته رگولاتور عموم مردم تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی فرصت دارند بازخوردشان از دستورالعمل مذکور را ثبت کنند. این در حالیست که قبلاً و در سال ۱۴۰۰ شمسی اداره فضای مجازی چین با احضار نمایندگان ۴ شرکت فناوری به آنها فرمان داد محتوای مستهجن مربوط به کودکان را حذف نمایند. همین طور اعلام نمود این شرکتها به سبب گسترش چنین محتوایی جریمه خواهند شد.