دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت خبر داد توسعه بازار دانش بنیان سلامت با تدوین نقشه راه دوطرفه

به گزارش روش سئو، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت از طراحی و اجرایی کردن نقشه راه دو طرفه میان ستاد و شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی با بیان این مطلب، اظهار داشت: ایجاد این نقشه راه در جهت ارتقای دانش پایه و فناوری های روز صورت می گیرد تا نقش آفرینی شرکتهای توانمند دانش بنیان در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه سلامت افزایش یابد.
وی ادامه داد: تعامل بین شرکتهای حوزه سلامت و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت به این شکل است که بعد از تعریف خدمت یا محصول مورد نیاز توسط شرکت، ستاد این تقاضا را در بستری مناسب توسعه داده و به شرکتهای متقاضی واگذار می کند.
به قول قانعی، یکی از رسالت های ستاد در چارچوب جدید، ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست بوم نوآوری فناوری و توسعه بازار دانش بنیان سلامت با تکمیل زنجیره ارزش و تاکید بر مشارکت بازیگران مختلف بر مبنای اسناد بالادستی است که این نقشه راه می تواند به عملیاتی شدن این هدف کمک نماید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت همینطور خاطرنشان کرد: تشکیل کنسرسیوم های تخصصی برای توسعه توانمندی های کشور در حوزه های دارو، درمان و تجهیزات پزشکی دیگر اولویتی است که به شکل جدی دنبال خواهیم کرد.

منبع: