در كارگروه دولت الكترونیك؛ عرضه سرویسهای جدید برای حذف استعلامات کاغذی تصویب گردید

به گزارش روش سئو، روابط عمومی وزارت ارتباطات وغناوری اطلاعات از تصویب سرویسهای جدید در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی برای حذف استعلامات کاغذی و عرضه خدمات هوشمند اطلاع داد.

به گزارش روش سئو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در چهل و سومین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در جهت حذف استعلامات کاغذی و عرضه خدمات هوشمند توسط متقاضیان در اجرای بند ج تبصره ۷ بودجه سال جاری و مکاتبات کارگروه با کلیه دستگاههای اجرایی، سرویسهای جدید مصوب شد.
کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در اجرای تبصره ذیل ماده ۷ قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی به دستگاههای اجرایی تکلیف کرد در صورت دارا بودن مرکز تبادل اطلاعات طی دو ماه نسبت به دریافت موافقت اصولی از کارگروه اقدام نمایند.
همچنین به منظور تسریع در استقرار نسخه الکترونیکی و برقراری جریان داده بین بیمه های پایه درمان با شرکتهای بیمه تکمیلی مقرر شد تا زمان دریافت موافقت اصولی برای مرکز تبادل اطلاعات موضوعی سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، اتصال و تبادل داده بیمه های پایه و تکمیلی با رعایت مقررات قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی برقرار شود.
از دیگر مصوبات این کارگروه در اجرای تبصره ۲ بند ث ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۳ مصوبه جلسه ۵۴ شورایعالی فضای مجازی و ماده ۷ قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی، پیشبینی سازوکار ممنوعیت اتصال دستگاههای اجرایی خارج از مرکز ملی تبادل اطلاعات بود. بر این اساس تدبیر کارگروه، تصویب این مصوبه پیش از استفاده از ظرفیت ماده ۹ قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی بود.
همچنین در اجرای ابلاغیه رئیس کارگروه به دستگاههای اجرایی برای هوشمند سازی عرضه خدمات دستگاه ها و حذف استعلامات کاغذی و انجام الکترونیکی آن، با مشارکت سازمان های ثبت احوال، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و قوه قضاییه، ایجاد سرویس انتشاری ازدواج جهت استفاده سازمان های بیمه گر پایه، سرویسهای موردنیاز برای استعلام پرداخت مالیات بر ارث متوفیان دارای سهام به منظور انتقال قهری سهام متوفی به وراث قانونی به صورت الکترونیکی، تکمیل و بروز رسانی اطلاعات سببی و نسبی متوفیان حداکثر ۱۰ روز پس ثبت واقعه فوت و عرضه سرویس وراث طبقه اول توسط سازمان ثبت احوال به قوه قضاییه و به تبع آن عرضه گواهی حصر وراثت به صورت اقلام داده ای قابل خوانش توسط ماشین از جانب قوه قضاییه به سازمان های مالیاتی، بانک ها، ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاههای مربوط از دیگر مصوبات کارگروه تعامل پذیری در چهل و سومین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی به شمار می رفت.