دوره دوم طرح دستیار فناوری بزودی شروع می شود

به گزارش روش سئو، سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن اشاره به این که بزودی دور دوم طرح دستیار فناوری با راهبری این معاونت و در جهت زمینه سازی برای اشتغال دانش بنیان دانشجویان اجرا می شود، اظهار داشت: هدف اصلی این طرح، ارتقای توان مهارت آموزی و اشتغال پذیری دانشجویان، پیشگیری از خروج نخبگان، ایجاد انگیزه در نسل جوان و بهبود موقعیت های شغلی بمحض فارغ التحصیلی است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، امید رضایی فر ضمن اشاره به این که این طرح جریان ساز با استقبال پرشور دانشجویان و واحدهای فناور و دانش بنیان همراه شده است، اظهار داشت: علاوه بر افزایش تعامل هم افزا بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، تابحال دانشجویان تمام مقاطع در حین تحصیل، جهت آشنایی با حوزه فناوری و نوآوری و مهارت آموزی برای ورود به بازار کار، به شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی و سایر بخش های وابسته به پارک های علم و فناوری معرفی شده و در این طرح شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: برای تشویق دانشجویان به کسب و کارهای دانش بنیان، در این طرح به دانشجویان کاردانی و کارشناسی ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال، دانشجویان کارشناسی ارشد ماهانه بیست میلیون ریال و دانشجویان دکتری سی میلیون ریال حمایت مالی پرداخت می شود.
رضایی فر در مورد تسهیل فرآیند پرداخت و حمایت مالی دانشجویان، اظهار داشت: عاملیت پرداخت حمایت های مالی مذکور از راه صندوق های پژوهش و فناوری استان ذیربط و در چارچوب قرارداد منعقده بین پارک علم و فناوری و صندوق صورت می گیرد که مشوق هایی هم همچون تسهیلات و اختصاص فضای بیشتر برای واحدهای فناور مشارکت کننده در طرح در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن اشاره به مشارکت و استقبال پرشور دانشجویان در طرح دستیار فناوری، اظهار داشت: در دوره اول این طرح که در اردیبهشت ماه سال قبل شروع به کار کرد، بیشتر از ۳۰ هزار دانشجو در سامانه این طرح به آدرس Parkintern.ir ثبت نام کردند و از این بین با لحاظ ضوابط آیین نامه و احراز شرایط اولیه ۵۰۰۰ دانشجو برای مصاحبه و گزینش به واحدهای فناور متقاضی عرضه شدند که در نهایت بیشتر از ۲۰۰۰ دانشجو مجوز حضور در ۱۶۲۱ واحد فناور را بعنوان دستیاران فناوری دریافت کرده و بعد از انتهای دوره مقرر، گواهی رسمی حضور در این طرح به آنها اعطا شد.
ایشان در ادامه به امکان میزبانی مراکز رشد در طرح دستیار فناوری اشاره نمود و اظهار داشت: اصلاحاتی در آیین نامه و فرآیند اجرای طرح لحاظ شده است که از مهم ترین آنها میتوان به امکان حضور دانشجویان مقطع کاردانی و امکان میزبانی مراکز رشد با شرط تأمین ۵۰ درصد از حمایت مالی اشاره نمود.
رضایی فر اظهار داشت: افتتاح دبیرخانه رسمی این طرح با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهریور ماه سال قبل در پارک علم و فناوری فارس نقش بسزایی در پیشبرد این طرح داشته است.
به نقل از وزارت علوم؛ آغاز دوره دوم این طرح هم برای اردیبهشت ماه سالجاری برنامه ریزی شده و در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.