با تلاش محققان یكی از شركت های فناور داخلی انجام شد؛ ساخت دستگاه شناسایی اشیاء پنهان شده در زیر لباس

روش سئو: پژوهشگران یکی از شرکت های فناور دستگاهی را برای شناسایی اشیاء پنهان در زیر لباس با کاربرد در اماکنی مانند فرودگاه ها طراحی و پیاده سازی کردند.
هنگامه عزیزی، دانشجوی دکتری الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با ایسنا، گفت: دستگاه شناسایی اشیاء پنهان شده زیر لباس با تکنولوژی موج میلی متری از دستاوردهای ما است که از سال ۹۳ با یک گروه ۳۰ نفره تحقیقات بر روی آنرا اجرائی کردیم.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه در ورودی اماکن حساسی چون فرودگاه ها و گمرک و غیره نصب می شود، تصریح کرد: این دستگاه دارای بخش های الکترونیکی، هوش مصنوعی و مکانیکی است و در مقایسه با نمونه خارجی، قیمتی نصف یا یک سوم دارد.
عزیزی با تأکید بر این که در طراحی و ساخت این دستگاه سعی شده است تا از تجهیزات بومی استفاده شود، افزود: تفاوت این دستگاه با دستگاه های ایکس ری استفاده شده در فرودگاه ها این است که دستگاه ایکس ری تنها فلزات را تشخیص می دهد، اما این دستگاه بومی، هر چیز پنهان شده روی پوست را شناسایی می کند.
بگفته مجری طرح، شناسایی اشیاء ممنوعه و اعلام اخطار به اپراتور از دیگر مزایای این دستگاه بشمار می رود.
این فناور با اعلان اینکه مقرر است این دستگاه به زودی در آستان قدس رضوی نصب شود، اظهار داشت: تا ۱۰ سال آینده تمام فرودگاه های جهان مجهز به این دستگاه می شوند.