وزیر علوم خبر داد تبیین دستاوردهای علم و فناوری، قبل از خطبه های نماز جمعه در دهه فجر

به گزارش روش سئو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رؤسای دانشگاه ها در روزهای دهه فجر بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه، دستاوردهای علم و فناوری کشور بعد از انقلاب اسلامی را تبیین می کنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل در نشست بررسی برنامه های گرامیداشت دهه فجر وزارت علوم و دانشگاه ها که با حضور سید نظام الدین موسوی رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و معاونان و مشاوران وزیر علوم در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، تعدادی از برنامه های وزارت علوم و دانشگاه ها برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح نمود.
وزیر علوم استفاده از هنر را برای بیان ارزش های انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن دستاوردهای این انقلاب مردمی از سویی و برگزاری باشکوه جشن های پیروزی انقلاب از سویی دیگر مهم دانست و اشاره کرد: از اکنون جهت استفاده از ظرفیت دانشکده های هنر دانشگاه ها برنامه ریزی شود.
دکتر زلفی گل اظهار داشت: در نمایشگاه هایی که در سطح دانشگاه ها برگزار می شود، از آثار ادبی و هنری اساتید دانشگاه ها و سایر دانشگاهیان استفاده گردد و تجلیل از اساتید و کارکنان پیشکسوت دانشگاه ها و بازنشسته ها یکی از بخش های اصلی برنامه ها باشد.
وی، ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای برقراری مجدد پیوند دانشگاه با دانش آموختگان دانست و اظهار داشت: در برنامه های دهه فجر از فارغ التحصیلان ۱۰ سال اول هر دانشگاه دعوت شود و در دانشگاه هایی که تعداد زیاد است، برنامه به شکل دانشکده ای برنامه ریزی شود.
وزیر علوم مشارکت دانشجویان و به ویژه تشکل های اسلامی دانشجویی را یک اصل در برنامه های دهه فجر دانست و از رؤسای دانشگاه ها خواست از اکنون با تشکل های دانشجویی اسلامی نشست هماهنگی برگزار کنند.
زلفی گل به ظرفیت بالای هیئت های مذهبی داخل دانشگاه ها اشاره نمود و اظهار داشت: همانگونه که این هیئت ها در برنامه اربعین عملکرد مهمی داشتند، می توانند به برنامه های گرامیداشت دهه فجر نیز کمک کنند.
به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شاخص و برگزیده دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و مقایسه وضعیت فعلی مراکز آموزش عالی از حیث آموزش، پژوهش و… با قبل از انقلاب اسلامی را از برنامه هایی دانست که باید در روزهای دهه فجر در همه دانشگاه ها اجرا شود.
وی ادامه داد: با بهره گیری از فناوری های چند رسانه ای در فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی مؤسسات آموزش عالی هم امکان برگزاری نمایشگاه دیجتال در این مساله وجود دارد.
معاونان وزیر علوم و معاونین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند و دیدگاه های خودرا درباب برنامه های وزارت علوم در روزهای دهه فجر بیان نمودند.