برای خرید شركت اكتیویژن بلیزارد ؛ گوگل و انویدیا ضد مایکروسافت موضع گرفتند

به گزارش روش سئو، مایکروسافت باموانع جدیدی برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد (توسعه دهنده بازی های رایانشی) روبرو شده چونکه انویدیا و گوگل در رابطه با این فرآیند به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.
به گزارش روش سئو به نقل از بلومبرگ، به قول منابع آگاه هر دو شرکت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام نموده اند چنین ادغامی برتری ناعادلانه برای مایکروسافت در بازار بازی های ابر رایانشی، سرویسهای بازی های مبتنی بر اشتراک و همینطور بازی های موبایل ایجادمی کند. چنین اظهار نظارهایی در واقع پشتیبانی از موضع کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در دعوای قانونی می باشد که برای پیشگیری از فرآیند خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت ثبت کرده است. این شکایت در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده چونکه کمیسیون مذکور بیم آن دارد که مایکروسافت با خرید اکتیویژن به رقابت با بازارهای مختلف و درحال شکوفایی بازی های رایانشی آنلاین صدمه بزند. پیش از این هم شرکت سونی مخالفت صریح خویش را با این ادغام اعلام نموده بود و الان انویدیا و گوگل هم موضع خویش را بیان کرده اند. انویدیا سرویس بازی ابر GeForce Now را فعال کرده و نگران آن است که بازی های رایانشی اکتیویژن بلیزاد در انحصار سرویس Xbox Cloud Gaming قرار گیرند. بر اساس گزارش موجود انویدیا به صورت صریح با این ادغام مخالفت نکرده بلکه بر احتیاج به دسترسی یکسان و آزاد به بازی های رایانشی تاکید کرده است. گوگل اخیراً سرویس بازی های ابر خود(استادیا) را متوقف کرده اما با چالش های مشابهی در حوزه بازی موبایل روبرو است. یکی از بخش های اکتیویژن بلیزاد، قسمت توسعه دهنده بازی موبایل آن به نام «کینگ» است که گاهی اوقات از آن به اختصار ABK یاد می شود. این زیرمجموعه برای اکتیویژن بلیزارد درآمدزایی بسیاری دارد اما نکته مهم آنجاست که خیلی از بازی های محبوب مانند«کندی کراش» در این شرکت توسعه یافته اند. مایکروسافت. اخیراً نسبت به راه اندازه فروشگاه بازی های موبایل خود اظهار تمایل کرده بود. سخنگوی مایکروسافت به بلومبرگ گفته بود این شرکت آماده است در رابطه با چالش هایی که رگولاتورها یا رقبا اشاره می کنند، پاسخگو باشد. وی در ادامه اظهار داشت: مامی خواهیم مردم به بازی های بیشتری دسترسی داشته باشندنه آنکه تعداد چنین بازی هایی را کاهش دهیم.