دبیر شبكه فن بازار ملی ایران خبر داد انعقاد ۳۷۰ قرارداد با حجم ۵۱۰ میلیارد در زمینه توسعه بازار

به گزارش روش سئو، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اعلان اینکه طی سه سال قبل بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها منعقد شده است، اظهار داشت: در حوزه توسعه بازار ۳۷۰ قرارداد بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان، در زمینه رفع نیاز ۷۵ قرارداد بیش از ۵۵ میلیارد تومان، در زمینه سرمایه گذاری ۳۰ قرارداد بیش از ۲۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، محمدصالح خالقی امروز در نشست مشترک مدیران و کارگزاران فن بازارهای کشور که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، فعالیت فن بازار ملی ایران را از سال ۸۱ دانست و اضافه کرد: فن بازارهای در همه استانهای کشور راه اندازی و متعاقب آن در راهبردهای ۱ و ۳ نقشه جامع علمی کشور بر توسعه آنها تاکید گردیده است.
وی با اعلان اینکه پس از شروع کارهای فن بازارها نقشه جامع علمی کشور به موضوع توسعه و ساماندهی این فن بازارها تاکید داشته است، افزود: فن بازار ملی ایران رویکرد جدید خودرا پس از ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به معاونت علمی در سال ۹۱ شروع کرد.
وی با اعلان اینکه سال ها مسئولیت اجرای فن بازارها به پارک فناوری پردیس واگذار شده بود، اظهار داشت: تدوین بخشنامه تاسیس شبکه فن بازار و توسعه فن بازارها و تدوین بخشنامه راهبری کارگزاران تجارت فناوری (بروکرهای فناوری) از دیگر اقدامات در توسعه این شبکه محسوب می شود، ضمن آنکه نقشه فن بازارها در یک روند ۹ ساله تدوین شد.
خالقی اشاره کرد: برمبنای برنامه های اجرائی، تا حالا ۲۰ دفتر فن بازار در شرکت شهرک های صنعتی و ۱۱ دفتر فن بازار در پارک های علم و فناوری به وجود آمده است و جذب سرمایه گذاری بر روی اختراعات، نوآوری ها و فناوری و رفع نیازهای صنعتی با بهره گیری از توان داخلی همچون ماموریت های کارگزاران است.
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران این شبکه را مشتمل بر کارگزاران فن بازار منطقه ای، کارگزاران توسعه بازار محصولات فناورانه، کارگزاران شناسایی نیاز و حل مساله، کارگزاران فن بازار تخصصی و کارگزاران جذب سرمایه دانست و افزود: بصورت کلی بیش از ۷۰ کارگزار از سراسر کشور زیرمجموعه شبکه کارگزاران تجارت فناوری فن بازار ملی ایران فعالیت می نمایند.
وی اشاره کرد: کارگزاران تجارت فناوری برمبنای سه شاخص عمومی، تخصصی و آموزشی مورد ارزیابی قرار می گیرند و گواهینامه های تایید فعالیت را دریافت می کنند.
خالقی اشاره کرد: مرکز فن بازار ملی ایران، ۳۱ هزار و ۸۱۲ کاربر دارد که برمبنای اطلاعات جدید احصا شده تا هزار و ۴۳۷ شرکت، ۱۴ هزار و ۳۱۹ محصول و ۸۹۶ تقاضا در مرکز فن بازار ملی ایران وجود دارد.
وی با اعلان اینکه تا حالا فن بازارهای تخصصی در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی به راه افتاده است، از راه اندازی فن بازار تخصصی معدن با همکاری ایمیدرو تا آخر سال آگاهی داد.
خالقی با اعلان اینکه در شبکه فن بازار ملی ایران ۱۲۰ رویداد تجاری مختلفی طی این سال ها برگزار شده است، اظهار داشت: این رویدادها در زمینه تجهیزات پزشکی، شهری، لوازم خانگی، مواد غذایی، پلاستیک و پلیمر، کاشی و سرامیک، سنگ، نفت، تجهیزات پزشکی و تجهیزات ورزشی و توانبخشی، رنگ و پوشش های صنعتی شیمیایی و پلیمر، آرایشی و بهداشتی، پساب تا آب بوده است.
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اعلان اینکه طی سه سال قبل بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها منعقد شده است، اظهار داشت: در حوزه توسعه بازار ۳۷۰ قرارداد بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان، در زمینه رفع نیاز ۷۵ قرارداد بیش از ۵۵ میلیارد تومان، در زمینه سرمایه گذاری ۳۰ قرارداد بیش از ۲۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است.
وی با اشاره به تعداد و میزان قراردادها از شروع ۱۴۰۱ اظهار داشت: در توسعه بازار تعداد ۵۸ قرارداد بیش از ۹۳ میلیارد تومان، در زمینه رفع نیاز ۲۰ قرارداد بیش از ۱۵ میلیارد تومان و در زمینه سرمایه گذاری تعداد ۱۲ قرارداد بیش از ۸۳ میلیارد تومان منعقد شده است.
خالقی اشاره کرد: در مجموع از شروع امسال ۸۴ قرارداد بیش از ۱۸۶ میلیارد تومان منعقد شده است.

منبع: