وزیر ارتباطات: قوانین سرزمینی به اپراتورهای اینترنت ماهواره ای ابلاغ گردید

به گزارش روش سئو، وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین سرزمینی به اپراتورهای استارلینک و وان وب آگاهی داد و اظهار داشت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می نماییم.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، عیسی زارع پور امروز در حاشیه هیأت دولت درباب فعالیت شرکت های ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای مانند استارلینک در کشور اظهار داشت: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را بصورت ماهواره ای ارائه می دهند، استقبال می کنیم؛ هم اکنون هم دو مورد از اپراتورها برای ارائه خدمات به روستاهای دورافتاده از اینترنت ماهواره ای استفاده می نمایند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: طبق قوانین، هر اپراتور ماهواره ای که قصد ارائه خدمات اینترنتی در جمهوری اسلامی ایران را دارد، باید قوانین کشور را رعایت کند، هم اکنون هم این قوانین به همه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای همچون استارلینک و وان وب ابلاغ گردیده است، در صورت پذیرش این قواعد و قوانین، ما از فعالیت آنها در کشور استقبال می نماییم.
زارع پور در آخر با اعلان اینکه هم اکنون حدود ۳ هزار روستا در کشور وجود دارند که امکان اتصال به اینترنت را ندارند، از پیگیری و بررسی برای حل این مسئله در این روستاها آگاهی داد.
وی در مورد گزارش اعلام شکایت تعدادی از اپراتورها درباب تحمیل خسارات چند میلیاردی به آنها در پی فیلترینگ نیز اظهار داشت: ورشکستگی را تنها رایتل اعلام نموده است، سایر اپراتورها نیز نامه هایی ارسال کرده اند که درحال بررسی هستیم.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس ایکس بتازگی در پیامی در حساب خود در فضای مجازی، از فعال شدن ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران آگاهی داده است.

منبع: