خوانش متون توسط نابینایان ساده شد

به گزارش روش سئو، یکی از شرکتهای دانش بنیان به منظور دسترسی نابینایان به صفحات سایت های مختلف و امکان خوانش متن آن صفحه، محصولی را برای نابینایان عرضه نموده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، علیرضا قاسمی، مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: دستیار اینترنتی مخصوص نابینایان، محصول کاملا خودکار متن است که می تواند یک صفحه وب را شناسایی و متون زائد آن مانند تبلیغات را حذف کند.
وی ادامه داد: این محصول با کمک گرفتن از سرویسهای speech recognition و text to speech و دکمه های بالا و پایین تلفن های هوشمند امکان سوییچ بین صفحات مختلف سایت را برقرار و این امکان را بوجود می آورد که به متن اصلی آن صفحه دسترسی داشته باشیم. این محصول فرایند دسترسی به صفحات سایت های مختلف را برای نابینایان ساده تر کرده و امکان خوانش متن آن صفحه را برای نابینایان داشته است.
قاسمی، محصول جدید این شرکت را سرویس دیجیتال «ساینج رایبرد» دانست که توانسته است تاییدیه دانش بنیان را دریافت کند و خاطرنشان کرد: این محصول راهکاری ابری و ابزاری مقرون به صرفه برای مدیریت یکپارچه نمایشگرها است که به سازمان ها و کسب و کارها اجازه می­ دهد تا بتوانند به سادگی محتوای مورد نظر خویش را بر هر تعداد نمایشگر و با هر فاصله مکانی نمایش دهند و در کوتاه ترین زمان آنرا به روز رسانی کنند.
به نقل از ایشان، نمایش محتوا روی نمایشگرها برای اهداف متنوعی استفاده می شود که همچون آن می ­توان به اطلاع رسانی به مراجعین و کارمندان، نمایش تبلیغات، تعامل بهتر، بهبود تجربه کاربری، برندسازی و… اشاره نمود.
مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: با عنایت به تأثیر مهم رسانه های پویای محیطی در اطلاع رسانی مناسب و جذب مخاطب، این محصول با ایجاد یک رسانه مکان محور یکپارچه علاوه بر کاهش هزینه های اطلاع رسانی، می ­تواند سرعت انتقال محتوا و اثرگذاری آنرا افزایش دهد.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، وی اظهار داشت: در این نرم افزار شرایطی فراهم گشته است تا با فعال کردن انواع ویجت های متنوع(نزدیک به ۵۰ مورد) و همینطور استفاده از داده ­ها و سرویس ­های جانبی به سادگی بتوان رسانه ای پویا و اثربخش بر نمایشگرها راه اندازی نمود. همینطور عرضه بستری مناسب برای عرضه محتوای تبلیغاتی و سازمانی به صورت یکپارچه و هوشمند با قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور از قابلیت های مهم این محصول است.
قاسمی با اشاره به اینکه از مهم ترین مشتریان این سیستم میتوان به فروشگاه های زنجیره ای، هلدینگ ها، بانک ها، بیمارستان ها و دانشگاه ها اشاره نمود، اضافه کرد: شبکه های بهداشت و درمان می توانند از سیستم و زمان انتظار کنونی آن برای آگاهی رسانی به بیماران استفاده نمایند و همینطور مراکز تجاری می توانند از این ابزار استفاده نمایند تا اطلاعات فروشگاه ها را به خریداران نشان دهد؛ به صورت مثال صفحه نمایش در فضای باز، می تواند نقشه های قابل جستجو برای مکانهای پارکینگ را عرضه کند.

منبع: