هلال احمر هرمزگان به حالت آماده باش درآمد؛ زلزله بندرکنگ تاکنون بدون خسارت

به گزارش روش سئو، هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: تابحال خسارت جانی یا مصدومیتی از زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتر بندرلنگه گزارش نشده و تیم های اعزامی درحال ارزیابی منطقه هستند.
برپایه اعلام موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد. این زمین لرزه درساعت در ساعت ۱۸ و ۴۷ دقیقه امشب در بندرکنگ شهرستان بندرلنگه رخ داد. زمین لرزه در شهرستان های بندرعباس، بندرخمیرو بندرلنگه هم احساس شده است.
مدیرعامل هلال احمر هرمزگان در این خصوص اضافه کرد: به دنبال زلزله ۵.۷ در استان هرمزگان، حوالی بندر کنگ ۳ تیم ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه های هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمدند. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: تابحال خسارت جانی یا مصدومیتی از زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتر بندرلنگه گزارش نشده و تیم های اعزامی درحال ارزیابی منطقه هستند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهرداد حسن زاده اضافه کرد: سه تیم ارزیاب به مناطق متاثر از زمین لرزه در شهرستان بندرلنگه اعزام شده اند و دو تیم هم در شهرستان قشم به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده اند که خسارتی از تخریب منازل و بناها هم گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: قطعی برق مناطق متاثر از زمین لرزه در قسمت مهران شهرستان بندرلنگه هم درحال علت یابی است و تا ساعات آینده به صورت کامل رفع می شود.
حسن زاده اظهار داشت: یک باند مسدودشده مسیر بندرخمیر به بندرلنگه هم با اعزام دو دستگاه لودر تیم های راهداری و پاک سازی جاده در محدوده ریزش کوه بازگشایی می شود.
اعزام تیم های واکنش سریع اورژانس ۱۱۵ به منطقه زلزله زده
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی از اعزام چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده کنخ، سایه خوش و قشم اطلاع داد.
دکتر حسین قاسمی در این خصوص اظهار داشت: پیرو وقوع زلزله ای بشدت ۵/۷ دهم ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین که در حوالی بندرلنگه و قشم رخ داد؛ چهار تیم ارزیاب به مناطقی که به کانون زلزله نزدیک بودند اعزام و منطقه را بررسی کردند.
دکتر قاسمی اضافه کرد: طی بررسی های صورت گرفته خوشبختانه تابحال فقط یک مصدوم بر اثر زلزله داشته ایم.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه تصریح کرد: در زمان زلزله امروز، یک خانم ۳۵ ساله حین فرار در اثر سقوط بلوک بر روی پایش گرفتار خراشیدگی پا شده که توسط تیم های اورژانس ۱۱۵ دژگان در محل درمان سرپایی شد.
در همین باره، دومورد ریزش دیوار بافت فرسوده درروستای کنخ گزارش شده است. تیم های واکنش سریع اورژانس ۱۱۵ همچنان در محل حضور دارند.

منبع: