معاون رئیس جمهور مطرح كرد فعالیت ۱۰۰۰ تیم استارتاپی شاهد و ایثارگر در کشور

به گزارش روش سئو، قزوین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: ازطریق یک سامانه اطلاعات تمامی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی ایثارگران شناسایی و مشخص شده تا امروز یک هزار شرکت استارتاپی وابسته به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در کشور فعال می باشند.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست صمیمی تشکل ها، کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان قزوین که امروز ۳ آذر برگزار شد، اظهار داشت: نخبه توانایی یا ظرفیتی دارد که عموم جامعه آن ظرفیت را ندارند و با این نگاه همه ایثارگران نخبه هستند برای اینکه اگر دوران جنگ و دفاع مقدس را مرور نماییم می بینیم که ۱۰ تا ۱۵ درصد مردان در جبهه های جنگ حاضر شدند.
وی ادامه داد: ایثارگران همیشه فداکاری کرده اند و امروز نیز بجای این که نیازمند کمک باشند دستگیر و نقش آفرین هستند و ما وظیفه داریم از آنان تشکر نماییم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: در این سال ها ایثارگری را اینطور تعریف کردند که فرزندان ایثارگران به مدد جانبازی از جامعه کمک می گیرند در صورتیکه این مساله واقعیت ندارد بلکه واقعیت این است که این افراد در عرصه های کارآفرینی، اقتصادی، ورزش و علمی افتخارآفرین هستند.
وی با اعلان اینکه ظرفیت استخدام دولتی محدود است، تاکید کرد: سال قبل ۶۷ هزار نفر در استخدام های دولتی جذب شدند که معین نیست چقدر از این افراد خانواده ایثارگران هستند در صورتیکه ۳۰۰ هزار نفر از خانواده های ایثارگران جویای کار هستند بدین سبب باید به سمت کارآفرینی حرکت نماییم.
این مسئول عنوان کرد: البته در هر جامعه ای ۱۵ درصد افراد توان کارآفرینی دارند و ما اگر بخواهیم مسئله اشتغال را حل نماییم به کمک افرادی که توانایی تولید کار دارند نیاز داریم برای اینکه اشتغال بوسیله خوداشتغالی خرد در کشور ما شکست خورده است.
وی ادامه داد: برای حمایت مالی از طرح هایی که نقشه کسب وکار قابل دفاع دارند محدودیتی نداریم اما لازم است که با همکاری فعالین این عرصه ایده ها را تبدیل به پروژه های اقتصادی موفق نماییم.
قاضی زاده هاشمی اشاره کرد: یکی از برنامه های ما ایجاد خانه های خلاق در همه استانها است که تا حالا در ۱۳ استان خانه خلاق به وجود آورده ایم و یک سامانه تحت عنوان گنج شاهد به وجود آمده که بر طبق آن رویدادهای استارتاپی را در سطح استانی و منطقه ای برگزار نماییم.
وی اشاره کرد: این سامانه اطلاعات تمامی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی ایثارگران را شناسایی می کند که تا به امروز یک هزار شرکت استارتاپی وابسته به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را شناسایی کرده ایم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: تفاهم نامه هایی بین این نهاد، پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و معاونت علمی ریاست جمهوری در سطح ملی و استانی منعقد شده تا شرکت های دانش بنیان وابسته به ایثارگران از خدمات فنی، تسهیلات و سایر موارد بهره مند شود.
وی عنوان کرد: خیلی از انتقال تکنولوژی ها به عنوان مثال در زمینه صنعت طیور، توسعه فناوری تولید برق، انتقال آب و فناوری چاه نفت در سازمان های اقتصادی درحال شکل گیری است که در آینده جزییات بیشتری اطلاع رسانی می شود.
قاضی زاده هاشمی در آخر اظهار داشت: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد پیشرفت های بسیاری در زمینه توسعه دانش علم و فناوری در کشور با بهره برداری از ظرفیت های علمی وابسته به خانواده ایثار و شهادت و سازمان های اقتصادی بنیاد شهید و ایثارگران شاهد باشیم.

منبع: