اعلام گردش مالی اقتصاد دانش بنیان در کشور

به گزارش روش سئو، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به ۸ هزار شرکت دانش بنیان داریم که خروجی های خوبی دارند، اظهار داشت: کل گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان برابر یک سوم پولی است که دولت خرج می کند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، علیرضا منادی سفیدان امروز در نشست هماهنگی اجرائی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به موضوع تولید علم، اظهار داشت: ایران دو درصد تولید علم جهان را دارد و در میان ۵۷ کشور اسلامی میزان بالایی است. شاید این ۵۶ کشور به اندازه ۲ درصد هم تولید علم نداشته باشند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون در دنیا مسئله دانش بنیانی جدی است، اظهار داشت: اساس هرکاری دانش بنیانی است. برمبنای برنامه پنج ساله کشور، یک سوم (۳۰ درصد) از رشد اقتصادی کشور ما از راندمان است؛ محقق شدن این مساله تنها به دست شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.
منادی سفیدان افزود: حاکمیت امروز اگر دید درستی از دانش بنیان ها نداشته باشد، باید تعطیل کند؛ حالا همه چیز مبنای دانش بنیانی پیدا کرده و رهبری هم با شعار سال مؤکد این مساله شده اند.
وی افزود: هم اکنون نزدیک به ۸ هزار شرکت دانش بنیان داریم که خروجی های خوبی دارند.
وی با اعلان اینکه همه می گویند دانشجویان شریف از کشور می روند، اما سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۶۰۰ شرکت دانش بنیان این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این شرکتها سال قبل ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته اند.
به گفته منادی سفیدان، کل گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان برابر یک سوم پول دولت می باشد که خرج می کند.
وی اشاره کرد: ما باید شرکت های دانش بنیان را تشویق نماییم و هر چقدر در توان داریم، به آنها اختصاص دهیم؛ چون این وطن پرستی، عین ثواب و خدمت است.
وی افزود: حالا آمریکایی ها می ترسند که ما به آنها واکسن استنشاقی ندهیم، برای اینکه هنوز به مرحله تحقیق نرسیدند و تنها کشور ما، چین و هند واکسن کرونای استنشاقی داریم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولویت خدمت همیشه با دانش بنیان هاست و از اینجا اولویت دارتر نیست، برای اینکه این حوزه اشتغال آفرین و عزت آفرین است.

منبع: