رئیس كارگروه ستاد توسعه فناوری نانو خبر داد موفقیت نخبگان نانو در تولید کرم موضعی لیشمانیا موثر در درمان سالک

به گزارش روش سئو، رئیس کارگروه ستاد توسعه فناوری نانو از موفقیت نخبگان نانو در تولید کرم موضعی لیشمانیا موثر در درمان سالک اطلاع داد و اظهار داشت: با استفاده از این کرم موضعی به مدت ۲ هفته سالک تا ۹۰ درصد درمان می شود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر سید مهدی رضایت امروز در افتتاحیه دومین همایش علمی – فناوری «کارآفرینی» دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، طی سخنانی با بیان اینکه پیشرفت ایران در حوزه فناوری نانو در سطح بین المللی است، اظهار نمود: خاستگاه هرآنچه ما از نانوفناوری داریم از دانشگاه ها بوده است اما بعد از آنکه از دانشگاه خارج شده و وارد بازار کسب و کار می شود همه چیز به دست فراموشی سپرده می شود، اما زیرساخت اصلی آن دانشگاه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه ما کار در حوزه نانو را به شرط تولید ثروت آغاز کردیم، اضافه کرد: برای تولید ثروت باید از جایی آغاز می کردیم، برای تهیه زیرساخت ها باید نیروی انسانی را تأمین می کردیم؛ به عبارتی اولین کار، توسعه نیروی انسانی بود برای آنکه فارغ التحصیلان این رشته در آینده بیکار نباشند رشته دانشگاهی نانوبیومتریک را تنها در دو دانشکده راه اندازی کردیم.
رئیس کارگروه ستاد توسعه فناوری نانو افزود: الان ۷۴ دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از ۳۷ هزار نفر نیروی آموزش دیده در این عرصه تربیت کرده اند.
دکتر رضایت با اعتقاد به این که اگر کاری دقیق و خوب صورت گیرد نتیجه بخش است، خاطرنشان کرد: باید به کار در این عرصه ادامه داد در حوزه پژوهش با ۱۰ مقاله آغاز کردیم الان به تولید روزانه ۳۰ مقاله در ISI رسیده ایم که البته باید ایده ها و نوآوری ها پتنت شوند که ۳۰ درصد پتنت کشور در حوزه نانوفناوری است.
وی با بیان اینکه در تجهیزات آزمایشگاهی هم پیشرفت خوبی داشته ایم، اضافه کرد: بخش زیرساختی شبکه آزمایشگاهی در کشور تشکیل شده است و الان بیشتر از ۹۰ خدمت آزمایشگاهی نانو در کشور صورت می گیرد.
رئیس کارگروه ستاد توسعه فناوری نانو از وجود بیشتر از ۳۲۰ شرکت فعال در حوزه فناوری نانو اطلاع داد و اظهار داشت: تابحال بیشتر از ۱۲۰۰ محصول در حوزه فناوری نانو تولید کرده ایم.
دکتر رضایت ضمن اشاره به رشد محسوس در تولید داخل محصولات نانویی افزود: در صادرات هم حرکت رو به رشد داشته ایم و به کشورهای چین و کره جنوبی محصول صادر می نماییم در حوزه پزشکی هم بیشتر از ۱۰۰ محصول شناسنامه دار در این عرصه داریم.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این بازار نانو چند میلیاردی بود و الان چندین هزار میلیاردی شده است.
در ادامه این مراسم دکتر علی حسین رضاییان دبیر دومین همایش علمی – فناوری «کارآفرینی» دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران هدف از راه اندازی این دانشکده را جذب نخبگان، توسعه علوم و فنون، عرضه دستاوردهای فناورانه به صنایع و ترویج باور کارآفرینی در بین دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: نقش دانشگاه ها در تأثیرگذاری اجتماعی و پاسخگویی به نیاز اجتماعی جدی است و این دانشکده تلاش کرده با ترویج کارآفرینی با شعار «دانشکده میان رشته ای، فناوری محور و کارآفرین» که از اهداف تأسیس دانشکده است به این هدف برسد.
وی با بیان اینکه این دانشکده ۶ گروه مصوب بین رشته ای فناوری دارد، اضافه کرد: همینطور این دانشکده ۱۷ رشته و ۳۰ گرایش در ارشد ۵ رشته و ۱۱ گرایش در مقطع دکترا دارد که اغلب آنها میان رشته ای است از ۷۴ هیئت علمی ۴ نفر در این دانشکده استاد تمام هستند.
رئیس دانشکده علوم و فنون نوین با بیان اینکه این دانشکده تابحال ۱۷۰۰ دانش آموخته داشته است، اظهار داشت: از اهادف این دانشکده تأسیس شرکتهای دانش بنیان است و تعداد طرح های پژوهشی کاربردی این دانشکده نسبت به سایر دانشکده ها قابل قبول است.
به قول رضاییان، ۴ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشکده از دانشمندان ۱ درصد برتر جهان و برخی از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان هستند.
برپایه این گزارش، دکتر محمد میر دریکوند دبیر علمی دومین همایش علمی – فناوری «کارآفرینی» دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران تبادل تجربیات علمی، فناوری و نوآوری به منظور فرصت سازی برای توسعه همکاریهای میان رشته ای، معرفی موفقیت های علمی-فناوری و کارآفرینی اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان دانشکده و خدمات دانشکده به جامعه، صنعت و اقتصاد کشور و دانش افزایی و ترویج مهارت های کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان را از اهداف این همایش دانست و تصریح کرد: شناخت نودانشجویان از ظرفیت ها و توانایی های علمی-فناوری همکاران هیات علمی و دانشجویان دانشکده و امیدآفرینی و تقویت انگیزه و نشاط علمی-اجتماعی در میان دانشجویان و همکاران دانشکده از دیگر اهداف این همایش است.
وی از برگزاری ۱۷ رویداد در این همایش اطلاع داد و اظهار داشت: این ۱۷ رویداد برپایه اهداف برگزاری این همایش تعیین شده اس جشن آغاز (افتتاحیه) همایش با حضور مقامات کشور، کارآفرینان، نمایندگان صنایع، خیرین و…، نمایشگاه علمی-فناوری و کارآفرینی دانشکده (با ارائه دستاوردها و توانمندی های شرکتهای زایشی دانش بنیان دانشکده، گروه ها، اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان دانشکده و حضور نهادهای حمایتی/واسط توسعه فناوری و نوآوری)، نشست های تخصصی کارآفرینی با حضور سخنرانان و کارشناسان مدعو از میان کارآفرینان و مدیران نهادهای حامی توسعه فناوری و نوآوری و نشست تجربیات میان رشته ای (میزگرد با مبحث بررسی چالش ها و فرصت های توسعه رشته های های میان رشته ای در ایران و جهان) همچون این رویدادهاست.
استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران نشست های همکاری دانشکده با صنعت (Meetings B۲B) و رقابت استارت-آپ دمو با حضور نهادهای متقاضی طرح ها و ایده ها و جوایز ارزشمند نقدی، نشست های معرفی نهادهای واسط و سرمایه گذار در توسعه علمی – فناوری و کارآفرینی (صندوق ها، شتاب دهنده ها و سایر نهادهای پشتیانی توسعه علمی-فناوری)، سخنرانی های علمی و فناوری (در موضوعات گروههای تخصصی چهارگانه دانشکده توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان) و گزارش سالیانه رساله دانشجویان دکتری و مسابقه معرفی کوتاه ۳ دقیقه ای ایده ها/طرح ها/کسب و کارهای دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیات علمی (ارایه های کوتاه به سبک تد) را از دیگر رویدادهای ۱۷ گانه دانست.
دکتر میردریکوند خاطرنشان کرد: گشایش و راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده، جشنواره خیرین و حامیان دانشکده، جشن نودانشجویان ورودی ۱۴۰۱، جشن دانش آموختگان و تجلیل از دانش آموختگان برتر و موفق دانشکده، مسابقه و دالان هنر با علم و فناوری (مسابقه معرفی و ترویج موضوعات علمی-فناوری در چارچوب آثار هنری شامل نقاشی، کاریکاتور، ماکت، روزنامه دیواری، پویانمایی، فیلم کوتاه، موضوعات علمی با زبان شعر و طنز و…)، روز دانشکده باز (در این روز دانشجویان، دانش آموزان و مردم همچون خانواده دانشجویان می توانند با ثبت نام قبلی برای آشنایی با رشته های تخصصی، لابراتوار ها و همینطور برای شناخت دستاوردهای فناوری و محصولات شرکتهای دانش بنیان دانشکده در نمایشگاه همایش بازدید کنند) و نشست دانشکده آینده (هم اندیشی در رابطه با مسیر آینده تعالی دانشکده با رویکرد به دانشگاه آرمانی جامعه محور و تمدن آفرین و تمرکز بر برنامه و بودجه دانشکده در سال ۱۴۰۲) از دیگر رویدادهاست.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده راه اندازی و از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های علمی- فن آوری و کارآفرینی دانشکده بازدید شد. همینطور با هدف عرضه ایده های فن آورانه با ظرفیت استارت آپی، مسابقه «استارت آپ دمو»، برای رقابت جهت عرضه طرح های کسب و کار، برگزار شد.

منبع: