با امضا تفاهم نامه ای اجرایی می شود؛ تولید محصولات دانش محور حوزه صنعت سیمان در دانشگاه امیرکبیر

روش سئو: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امضا تفاهم نامه ای با صنعت سیمان سپاهان، مبادرت به تولید محصولات دانش محور در این صنعت خواهدنمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این تفاهم نامه در امتداد بکارگیری دانش پژوهشگران دانشگاه برای رفع نیاز صنعت سیمان سپاهان، خصوصا ساخت قطعات مورد نیاز، منعقد شده است.
در این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای همکاری و مشارکت در اجرای پروژه های صنعتی، ساخت قطعات مورد نیاز و مهندسی معکوس قطعات مورد نیاز صنعت سیمان اعلام آمادگی کرده است.
این تفاهم نامه همکاری به امضای دکتر سیدرضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندس عباسعلی معینیان مدیر صنعت سیمان سپاهان رسید.
مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء و مبادله به مدت ۲ سال است و در صورت نیاز و توافق طرفین تمدید آن امکان پذیر خواهد بود. در صورت اتمام مدت اعتبار و عدم تمدید آن، تمامی تعهدات پذیرفته شده بر طبق اسناد الزام آور توسط طرفین اجرا خواهد شد.
دکتر سید رضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم با اعلان اینکه دانشگاه امیرکبیر در زمره قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که از شروع شروع کار خود با عنوان صنعتی فعالیت نموده است، اضافه کرد: حالا این دانشگاه جز دانشگاه های تراز اول کشور است بطوریکه رشته های تخصصی چون پلیمر و رنگ، نساجی، هوافضا، مهندسی پزشکی و غیره برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایه گذاری شده است.
غفاریان، افزود: در این دوره مدیریتی، تلاش شده است تا حرفه ای تر به پروژه ها پرداخته شود به این صورت که پژوهش ها، نیاز محور باشند و به محصول تبدیل شوند و همین طور پروژه های محصول محور مورد نیاز کشور در این دانشگاه انجام گیرد.
وی با اعلان اینکه رسالت دانشگاه چند جنبه دارد، اظهار داشت: تربیت نیروها و مهندسین خبره با دانش و مهارت یکی از رسالت های دانشگاه است. دیگر رسالت دانشگاه توجه خاص به انجام تحقیقات و پژوهش های محصول محور است بطوریکه این محصولات دارای بهترین سطح از نظر تکنولوژی باشند.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: به جهت اینکه دانشگاه منتفع از تلاش ها باشد، سیاست دانشگاه تشکیل کارگروه هایی متشکل از صنعت و تیم های تحقیقاتی دانشگاهی است تا با کمک یکدیگر بتوانند محصولات مورد نیاز کشور را ارائه کرد.
وی همین طور تصریح کرد: یکی از اقدامات دانشگاه، ورود به بخش سیمان و رفع نیاز قطعات این صنعت است و تا حالا روی تولید جک های بزرگ و برینگ های بزرگ اقداماتی انجام شده است.
غفاری با اعلان اینکه تا بهار سال آینده، فاز اول پایلوت تولید نوار نقاله استیل کورد، به انتها خواهد رسید، اضافه کرد: علاوه بر آن مرکز طراحی و نوآوری حوزه صنایع فولادی و سیمانی در دانشکده مواد و متالورژی به وجود آمده است.
وی اشاره کرد: همه تلاش دانشگاه این است که با نگاه علمی و حرفه ای، نیازهای صنعت را بصورت بنیادی دنبال کند و با کمک بخش خصوص صنعتی، محصولات باکیفیت بالا و استاندارد را تحویل دهد.

منبع: