صیانت از نمای ساختمان ها در مقابل کپک و شوره زدگی با نانوپوشش های ایران ساخت

روش سئو: ممانعت از شوره زدگی و کاهش رشد قارچ، کپک و جلبک در نمای ساختمان از با اهمیت ترین کارکردهای نانوپوشش های تولیدشده در یکی از شرکت های دانش بنیان است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، شوره، لک و آلاینده های روغنی نمای ساختمان ها را تخریب می کنند و کثیف شدن چهره ساختمان ها خصوصاً در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می زند.
بدین جهت نانوپوشش های تولید شده در یکی از شرکت های فعال در زمینه نانو فناوری می تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند؛ چونکه این نانوپوشش ها موجب جلوگیری از ایجاد لک، شوره زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان می شوند.
این پوشش ها که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده اند، از خواصی چون ضد شوره کردن سطح، زنده کردن سطوح سنگی تیره برخوردار می باشند و از این محصول می توان برای کلیه دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، صنایع ساختمانی و سازه های عمرانی، اماکن عمومی همچون مدارس و مساجد و آثار باستانی بهره برد.
بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر مزایای استفاده از این محصول بومی است. ایجاد پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر شده و زاویه تماس آن با سطح را افزایش می­ دهد. این اثر در مورد محصول مورد نظر به طور زیر است.
جذب آب توسط انواع مصالح ساختمانی می تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد. باتوجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تاثیر بر ظاهر مصالح و سازه همچون این عیوب به حساب می آید.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد پوشش های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از اندازه آب روی سطح آنها کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آنها خواهد داشت.
این اثرات در مورد سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز کرده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می کند. بتازگی ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این عرصه گسترش قابل توجهی یافته است.

منبع: