در قالب تفاهم نامه ای محقق می شود کشف نانومواد جدید با ابزارهای محاسباتی در دستور کار صندوق پشتیبانی از پژوهشگران

روش سئو: صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور با امضای تفاهم نامه ای، از طرح های تحقیقاتی و فناورانه نانویی در چهار حوزه حمایت می کند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، همکاری مشترک طرح های پژوهشی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) و ستاد نانو در زمینه نانوانفورماتیک و علوم داده نانو در چهار محور در قالب تفاهم نامه ای در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ایران ۱۴۰۱ به امضا رسید.
این همکاری با دو هدف «پژوهش و توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات و محاسباتی تخصصی، پایگاه های داده و سیستم های اطلاعاتی در رابطه با علم و فناوری نانو» و «توسعه محصولات و اکتشافات علمی جدید برمبنای استفاده از ابزارهای تحلیلگر و پیش بینی کننده خواص و خاصیت های نانومواد» اعلام شده است.
محورها و اولویت های پژوهشی این همکاری به این شرح است:
* کشف نانومواد جدید با بهره گیری از ابزارهای محاسباتی / توسعه ابزارهای مرتبط
* پیش بینی خواص نانومواد
* داده کاوی و ساختاردهی به دانش موجود در یک حوزه مشخص نانو برمبنای مهندسی آنتولوژی
* توسعه سیستم های یادگیری ماشین برای حل مسائل دانشی / صنعتی در زمینه نانو
* “نانوبیوسنسورها”، “نانوکاتالیست ها” و “نانوایمنی” از محورهای این همکاری است.
در این همکاری از طرح های پژوهشی، رساله دکتری و پسادکتری حمایت می شود.
بر طبق این تفاهم نامه از ۲۰ طرح پژوهشی، ۲۰ طرح پسادکتری و ۲۰ رساله دکتری در امتداد سیاست ها، اولویت هاو ضوابط طرفین حمایت می شود، ضمن آنکه طرفین بر همکاری در حوزه پژوهش مساله محور شامل ۵ طرح پژوهشی، ۱۰ رساله دکتری و ۱۰ طرح پسادکتری در امتداد نیازهای شرکت های دانش بنیان حوزه نانو متعهد شدند.
سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو (Iran nano 2022) از روز شنبه، ۹ مهرماه در سالن های ۵، ۶ و ۴۴ (سالن خلیج فارس) شروع به کار کرده است و تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد.